لاریجانی: کشور احتیاج به شوق در تولید دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور احتیاج به شوق در تولید دارد گفت: بعد از خستگی هایی که ایجاد شد شوق در تولید از ضروریت های اقتصادی در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از خانه ملت، دکتر علی لاریجانی امروز (پنجشنبه 7 شهریورماه) در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی استان قم گفت: علی رغم رفتن 40 تا 50 هزار میلیارد اعتبار برای ساخت مسکن مهر اشتغالی حدود یک و نیم ساله ایجاد شد اما اگر این سرمایه گذاری در بخش صنعت صورت می گرفت می توانست مشاغلی طولانی مدت در حدود 30 ساله را ایجاد کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اولویت کار امروز کشور صنعت است و باید سرمایه گذاری ها به این سمت برود و نه اینکه در مسکن صرف شود تا شاهد رونق تولید و صادرات باشیم.

وی در ادامه جلسه با استماع مشکلات و نظرات صنعتگران و اعضای اتاق بازرگانی استان قم در خصوص توجه به واحدهای کوچک صنعتی، نرخ ارزش افزوده 6 تا 7 درصدی و مشکلات صادرات و مبادلات ارزی آن ادامه داد: از اینکه صنعتگران با شوق کار می کنند خوشحال هستیم زیرا ضرورت امروز کشور بعد از خستگی هایی که ایجاد شد شوق در تولید است.

لاریجانی در خصوص پیشنهاد رابطه نزدیک کمیسیون های تخصصی مجلس با نمایندگان اتاق بازرگانی هر استان ادامه داد: نمایندگان اتاق بازرگانی هر استان می توانند در هر فصل جلساتی را با کمیسیون های تخصصی مجلس داشته باشند که این پیشنهاد را به مرکز پژوهش های مجلس ارائه می کنم تا اقدامات لازم انجام شود.

وی در مورد مشکلات صنعتگران در پیمان سپاری به گمرک تصریح کرد: طبق قانون در مبادلات نباید بیش از یک ارز وجود داشته باشد و دولت نیز همین نظر را دارد که ارز تک نرخی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره گران شدن ارز و مشکلات ایجاد شده برای صنعتگران گفت: اگر چه گران شدن ارز مشکلاتی برای اقتصاد ملی ایجاد کرد و به ارزش پول ملی ضربه وارد کرد اما باعث رونق صادرات شد که در  این شرایط باید ارزآوری از طریق صادرات افزایش یابد و اقتصاد کشور به سمت تولید منطقی و صادرات بیشتر حرکت کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  51  =  58