جزئیات خرید و فروش سهام عدالت در بازار سهام

مدیرعامل فرابورس ایران با تشریح آخرین وضعیت ورود شرکت های سرمایه گذاری استانی به بازار سرمایه و خرید و فروش سهام عدالت گفت: مشمولین سهام عدالت، کد سهامداری در قابل سهام عدالت یا ETF دریافت می کنند تا از طریق آن اقدام به انجام معامله در بازار سهام کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،امیرهامونی در گفتگو با مهر در مورد آخرین وضعیت ورود شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت به فرابورس گفت: با توجه به مصوبه اخیر شورایعالی اصل 44، دستورالعمل ورود این شرکت ها به فرابورس تدوین شده است، منتهی مجلسیان نیز در این زمینه نقطه نظراتی دارند، مبنی بر اینکه خرید و فروش به صورت سهام عدالت یا ETF عدالت باشد.

مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به اینکه باید نقطه نظرات وزارت اقتصاد و هیئت دولت جدید برای تصمیم گیری های نهایی در این زمینه مشخص شود، عنوان کرد: بر اساس آن مشخص خواهد شد که مصوبه کمیسیون تخصصی قابل اجرا است یا خیر و اگر نقطه نظر اصلاحی نداشته باشند، می توانیم همان مصوبه را اجرایی کنیم و شاهد ورود این شرکت ها به بازار فرابورس باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر این مصوبه اصلاحی نداشته باشد، از شهریور ماه امسال امکان خرید و فروش سهام عدالت در بازار سرمایه فراهم می شود، در مورد کد سهامداری سهام عدالت گفت: عموم مشمولین سهام عدالت، کد سهامداری در قابل سهام عدالت یا ETF دریافت می کنند تا از طریق آن اقدام به انجام معامله در بازار سهام کنند.

هامونی افزود: انجام معاملات سهام عدالت با سازو کاری متفاوت از سامانه معاملاتی موجود انجام خواهد شد، با توجه به اینکه تعداد کدهای سهامداری در این سیستم بالغ بر 45 میلیون نفر می شود،بنابراین از لحاظ فنی سازو کار متفاوتی را با هماهنگی صورت گرفته با ارکان مختلف بازار سرمایه شاهد خواهیم بود.

وی با در مورد اینکه سهام عدالت چگونه به صورت ETF معامله خواهد شد، عنوان کرد: ETF نیاز به قانون دارد و مجلس باید آن را تصویب کند، ظرفیت موجود در قانون فعلی همان بحث شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت را مطرح کرده است که دستورالعمل آن مورد تصویب قرار گرفته و ما نیز آماده انجام معاملات آن هستیم، اما در صورت اصلاح نیز آمادگی اجرا را داریم.

مدیرعامل فرابورس ایران خاطرنشان کرد: در این زمینه پرونده یکی از شرکت های سرمایه گذاری استانی بررسی شده و موافقت اصولی هیئت پذیرش صادر شده است اما به صورت قطعی پذیرش نشده اند، پذیرش قطعی آن منوط به انجام 4 مورد از جمله افزایش سرمایه، تعیین تکلیف آخرین وضعیت پرتفوی، تعیین تکلیف آخرین وضعیت سهامداری و گزارشگری مالی است.

وی تصریح کرد: شرکت های سرمایه گذاری استانی باید از طریق سامانه کدال گزارش مالی و صورت های مالی خود را به بازار اعلام کنند که نیاز به استاندارد خاصی دارد و توسط سازمان بورس تدوین شده و به شرکت های مذکور ابلاغ خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

17  +    =  20