سیب حاصل توازن مهارت های فناوری وکسب و کار است / ثبات مدیریتی عاملی اساسی در ایجاد سامانه یکپارچه بانکی/تصاویر

عبدالحمید منصوری دبیر علمی سمینار گذار به سیب :

دومین سمینار ماهانه بانکداری با عنوان گذار به سیب از سوی پابگاه خبری بانکداری الکترونیک ،امروز دوشنبه مورخ21 مرداد 1392 در سالن کنفرانس پژوهشکده پولی بانکی با حضور مدیران ،کارشناسان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات شبکه بانکی و شرکتهای فعال در این حوزه با سخنرانی عبدالحمبد منصوری ،دبیر علمی سمینار، آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،دومین سمینار ماهانه بانکداری ،امروز دوشنبه  مورخ21 مرداد 1392 در سالن کنفرانس پژوهشکده پولی بانکی با حضور مدیران ،کارشناسان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات شبکه بانکی و شرکتهای فعال در این حوزه با سخنرانی عبدالحمبد منصوری ،دبیر علمی سمینار، برگزارشد. در این سمینار طبق برنامه بعد از سخنرانی دبیر سمینار دکتر معین زاد استاد داتشگاه و عضو هیات مدیره داده پردازی در خصوص وضع موجود سیب پرداخت. سپس مهندس احمد احمدی معاون تولید شرکت اسوه مقوله وضعیت مطلوب را مورد بررسی قرار داد و مهندس منصوری مدیرعامل شرکت اسوه نیز وضعیت گذار از وضعیت موجود به مطلوب را تحلیل کرد و دنهایت سمینار با میزگرد و پرسش و پاسخ در اسعت 12.30 به پایان رسید.

عبدالحمید منصوری دبیر علمی سمینار گذار به سیب با اشاره به اینکه سامانه یکپارچه بانکی حاصل جمع مهارت در کسب و کار و مهارت در فناوری است گفت: هر گاه توازن بین توجه به مهارتها از بین برود سیب حاصله کوچکتر و ضعیف تر خواهد بود. به عبارت دیگر اگر به فناوری زیاد بها دهیم اما در کسب و کار مهارت پایین داشته باشیم سیب حاصله کوچک خواهد بود و برعکس هر گاه مهارت کسب و کار بالا باشد اما در فناوری مهارت کمی وجود داشته باشد باز سیب کوچکی حاصل می شود.

وی همچنین در خصوص تولید یک سامانه یکپارچه بانکی تصریح کرد: مهارت در فناوری و مهارت در کسب و کار تاثبر متقابل بر هم دارند و باید به این نکته هم توجه کرد.

منصوری همچنین با طرح این سوال که در تولید و تهیه از نرم افزار خارجی یا داخلی استفاده  شود ، گفت: در این خصوص دو عامل تعیین کننده است یک بحث  هزینه و دیگری زمان است. طبیعی است که یک بانک باید در خصوص این دو عامل اساسی در هنگام خرید سامانه یکپارچه بانکی مطالعه داشته باشد. عامل سوم بحث امنیت است که باید بدان توجه شود.

وی با اشاره به اینکه در خرید سامانه یکپارچه بانکی یک حلقه دیگر به فرایند استقرار سیب اضافه می شود ، گفت: در فرایند استقرار سیب سه حلقه خرید ، تبدیل و مهاجرت وجود دارد اما در کر خارجی بعد از خرید مرحله تطبیق و پس از آن مراحل تبدیل و مهاجرت رخ می هد.

وی تصریح کرد: با این حال اکنون سامانه های تولید داخل و خارج هر دو در ایران وجود دارد و این مدبریت بانک است که باید با توجه به عوامل موثر بین کر داخلی و خارجی یکی را انتخاب کند.

وی با بیان اینکه در ایران قوام و ثبات مدیریت بیش از تصمیم گیری در خرید کر موثر است ، گفت: ممکن است مدیری تصمبم به انتخاب بزند اما اگر ثبات مدیریت وجود نداشته باشد عملا نمی توان به این امر دست یافت.

وی در انتها با اشاره به اینکه در تولید سیب و سامانه های بانکی در کشور شتاب و تعجیل باعث شده تا مسیر منطقی طی نشود ، افزود: شروع عملیاتی شدن بانکداری یکپارچه، گسترش کارت خوان  ،خودپرداز و دریچه های اینترنتی خدمات بانکی بانی گسترش نطام پرداخت است.

بنابراین گزارش، طی روزهای آینده متن کامل سخنرانی های عبدالحمید منصوری، دکتر معین زاد، مهندس احمدی و همچنین میزگرد به صورت مبسوط از این رسانه منتشر خواهد شد.

data-src=https://ebinews.com/img/files/730411862437671858.JPG

2

data-src=https://ebinews.com/img/files/372889947368281120.JPG

data-src=https://ebinews.com/img/files/104874191466917914.JPG

 

5

7

data-src=https://ebinews.com/img/files/903441570623767599.JPG

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  30