اعلام نظر تامین اجتماعی در مورد همسانسازی حقوق و بیمه تکمیلی

عضو کانون عالی کارگران بازنشسته کشور نتایج دیدار اخیر هیات مدیره و بازرسان این کانون را با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی را امیدوارکننده خواند و گفت: تامین اجتماعی در مورد همسانسازی حقوق و هزینه بیمه تکمیلی با حضور نمایندگان بازنشستگان اعلام نظر می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ذکریم صادق‌زاده درنشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه این دیدار به مناسبت شصتمین سالگرد این سازمان برگزار شده بود گفت: در این دیدار پس از ارایه گزارش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از وضعیت این سازمان خواسته ها و مطالبات کارگران بازنشسته توسط هیات مدیره و بازرسان این کانون ارایه شد.

وی یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست را توجه به بیمه شدگان تأمین اجتماعی همانند شاغلان و بازنشستگان کشوری و لشگری عنوان کرد و گفت: اعتراض به وضعیت حقوق پایین بازنشستگان و مستمری بگیران از موضوعات مهمی بود که در این نشست به شکل‌های مختلف نظیر عدم افزایش حقوق متناسب با تورم موجود در جامعه، محقق نشدن همسان سازی حقوق کارگران بازنشسته که از سال 88 با وجود ملزم بودن سازمان تأمین اجتماعی همچنان سازمان از اجرای آن سرباز می‌زند مطرح شد.

وی یکی از موضوعات مهم و اساسی مطرح شده در این نشست را صدور دستور پیگیری بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران و پرداخت هزینه بیمه تکمیلی از سوی سازمان تامین اجتماعی ذکر کرد و گفت: این دو موضوع از مشکلاتی بوده که در چند سال اخیر کارگران بازنشسته و مستمری بگیران را به شدت درگیر خود ساخته است.

وی افزود: در بحث بیمه تکمیلی هم شاهدیم که سازمان تامین اجتماعی قادر به مداوای بیماران تحت پوشش خود در مراکز درمانی تحت پوشش نیست و بیمه شدگان تأمین اجتماعی ناچارند از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنند اما با وجود فشار اقتصادی بالا در شرایط فعلی این امر برای بازنشستگان و مستمری بگیران بسیار سخت و ناممکن شده است که باید فکری اساسی برای آن شود.

صادق زاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه مدیرعامل تأمین اجتماعی با دستور صریحی خطاب به مشاور عالی و تشکیل کمیته ویژه ای با حضور نمایندگان بازنشستگان مقرر کردند جهت عملیاتی کردن این دو موضوع ظرف یک هفته اعلام نظر شود تا در هیئت مدیره و هیئت امنای سازمان بررسی و قطعی شود که با عملی شدن این مهم شاهد رفع بخشی از مشکلات این قشر خواهیم بود.

صادق زاده یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست را پیگیری جهت اجرایی کردن مصوبات کمیسیون زیارتی و سیاحتی و وام تسهیلات کانونع الی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی کشور عنوان کرد.

وی به موضوع اجرایی شدن رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص پرداخت ما به التفاوت درصد افزایش در سال 89 که بر اساس نرخ تورم رسمی به میزان 10.5 درصد بود که 6 درصد آن در سال 89 پرداخت و مابقی 4.5 درصد مانده است و اصلاح حقوق مستمری بگیران در سالهای 90 و 91 و پرداخت مابه التفاوت ریالی آن اشاره کرد و گفت: در این جلسه همچنین مقرر شد پیگیری این موضوع نیز به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2