مشکل بیمه کارگران ساختمانی به مجلس کشیده شد

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با اعتراض به مصوبه مجلس درباره بیمه کارگران ساختمانی گفت: یکشنبه آتی دیداری با نمایندگان مجلس در راستای اعتراض‌ کارگران ساختمانی به مصوبه بیمه داریم که امیدواریم نتیجه خوبی به دست آید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک هادی ساداتی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به مصوبه معافیت پرداخت حق بیمه سهم کارگران ساختمانی یادآور شد: در پی اعتراض‌های جامعه کارگری به این مصوبه به دنبال رایزنی‌هایی که داشتیم موفق شدیم تا قولی را برای دیدار با نمایندگان مجلس در راستای حل این موضوع به دست آوریم.

عضو هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با تاکید بر اینکه پرداخت سهم بیمه کارگران ساختمانی از محل مالیات ارزش افزوده به ضرر کارگران است یادآور شد: هیچ بیمه‌ای محدودیت ندارد و تنها بیمه کارگران ساختمانی است که با محدودیت مواجه است.

وی با تاکید بر ضرورت حذف بند 10 ماده الحاقی بودجه سال 92 ، خارج شدن دستورالعمل بیمه کارگران ساختمانی از بودجه سنواتی را خواستار شد و افزود:این مصوبه  مغایر با اصل 75 و 29 قانون اساسی  است مجلس باید با تشکیل کمیته‌ای بررسی این ماده واحده را در دستور کار خود قرار دهد.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور معتقد است: قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، قانون جامعی است و در آن منبع بیمه کارگران ساختمانی دیده شده است بنابراین چه لزومی دارد که در آن تغییر بدهیم و یک ماده واحده دیگر به آن اضافه کنیم که بیمه کارگران ساختمانی بر اساس عملکرد مالیاتی تامین شود.

ساداتی تاکید کرد: مطابق قانون قبلی 7 درصد سهم بیمه از سوی کارگر و 20 درصد سهم کارفرما از محل پروانه های ساختمانی کسر می شد. در این صورت بار مالی بیمه ی کارگران ساختمانی تا حد زیادی از دوش دولت برداشته می شد که در مصوبه اخیر این قانون تغییر کرده است و سهم پرداختی کارفرما از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده که از خزانه دولت است پرداخت می‌شود و بدون شک مشکلات متعددی را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر این قانون از سوی وزارت کشور به شهرداری‌های استان‌ها و از سوی دولت به ادارات تامین اجتماعی استان‌ها ابلاغ شده است همچنین شهرداری‌ها به کارفرمایان اعلام کرده‌اند که دیگر حق بیمه کارگران ساختمانی را به حساب تامین اجتماعی پرداخت نکنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  4  =  1