مدیر عامل بانک توسعه صادرات:افزایش سرمایه بانک به منظور حمایت از بنگاه‌های تولیدی

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به چگونگی افزایش سرمایه این بانک گفت: طبق قانون بودجه سال جاری بانک مرکزی مکلف شده منابعی را برای افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات به منظور حمایت از بنگاه‌های تولیدی تخصیص دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بهمن وکیلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تکلیف بانک مرکزی مبنی بر فروش مازاد دارایی‌های بانک‌ها برای افزایش سرمایه اظهار کرد: بانک توسعه صادرات مازاد دارایی قابل توجهی ندارد اما با توجه به این که این موضوع از گذشته به بانک‌ها تکلیف شده بود،‌ پیش از این مازاد دارایی‌هایمان را به بانک مرکزی اعلام کرده‌ایم که هنوز عملیاتی نشده است.

وی با اشاره به این که حجم موارد اعلام شده قابل توجه نیست، گفت: این تکلیف بیشتر شامل بانک‌هایی می‌شود که به ازای عدم تسویه تسهیلاتشان، اقدام به تملیک کرده‌اند و یا ساختمان‌های مازاد در اختیار دارند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات تاکید کرد: بنا به قانون بودجه سال جاری بانک مرکزی مکلف شده که منابعی را برای افزایش سرمایه سه بانک بانک صنعت و معدن، کشاورزی و توسعه صادرات تخصیص دهد.

بر این اساس طبق قانون بودجه سال جاری دولت مکلف است از طریق شورای پول و اعتبار، علاوه بر منابع مندرج در ماده(93) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، از محل وصول اقساط وجوه اداره‌شده و فروش اموال و املاک مازاد تا سقف پنج هزار میلیارد ریال سرمایه سه بانک تخصصی دولتی(بانک صنعت و معدن، کشاورزی و توسعه صادرات) را به‌منظور اعطای تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی، افزایش دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

44  −  43  =