کاهش قیمت دلار در آستانه رمضان

در آستانه ماه مبارک رمضان قیمت دلار 50 تومان کاهش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از خبرآنلاین دیروز 18 تیرماه معاملات دلار در بازار آزاد ارز با قیمت 3340 تومان آغاز شد ولی طی روز به دلیل کاهش تقاضای قیمت به آرامی کاهش و در نهایت بازار با قیمت 3290 تومان بسته شد.

به نظر می رسد روند نزولی قیمت به مانند سالهای قبل به صورت فصلی بوده و به دلیل کاهش تقاضای بازار آزاد ارز همزمان با ماه مبارک رمضان باشد. البته پیش بینی می شود این کاهش با سرعت کمتری طی روزهای آتی نیز ادامه پیدا کند البته بازار نشان داده که طی تمایل به کاهش قیمت دارد.

متوسط قیمت دلار در 18 روز ابتدایی تیرماه معادل 3298 تومان بوده است در حالی که این قیمت در مدت مشابه ماه قبل معادل 3641 تومان بوده که این گویای کاهش حدود 9 درصدی قیمت دلار طی دو ماه اخیر است.

البته تک نرخی شدن ارز دولتی می توانست به بازار شوک وارد کرده و باعث جهش قیمت شود ولی به دلیل همزمانی این اقدام با کاهش فصلی تقاضای ارز در استانه ماه رمضان این بازتاب در بازار دیده نشد، هرچند برای ارزیابی تاثیر گذاری فرایند تک نرخش شدن ارز دولتی در بازار آزاد کمی زود است ولی اگر بانک مرکزی در قبال عرضه ارز مبادله 2400 تومانی به درستی عمل کند می توان انتظار داشته باشیم که روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد ادامه پیدا کرده و تفاوت قیمت ارز آزاد و دولتی رو به کاهش برود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  8