جعل نام خلیج فارس برای لیگ امارات

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تا زمان استقرار دولت هیچ مذاکرات رسمی بین ایران و 1+5 صورت نمی گیرد.

سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در این باره که امارات با سوء استفاده از نام خلیج فارس برای لیگ فوتبال خود نام جعلی انتخاب کرده و وزارت امور خارجه در این باره چه اقداماتی صورت داده است گفت: در صورتی که این خبر صحت داشته باشد فدراسیون فوتبال یک سری اقدامات حقوقی را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: ما هنوز اخبار رسمی و تایید شده ای که این کار حتما صورت گرفته باشد را در اختیار نداریم و تنها در بعضی از رسانه ها به این موضوع اشاره شده است.

اهم سخنان سخنگوی وزارت خارجه در ادامه به نقل از مهر می آید:

    دراین باره که گفته شده دیدار نمایندگان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در ماه آینده خواهد بود، این خبر را تایید نمی کنم ایده ای در این باره مطرح شده که دور دیگری از مذاکرات بین ایران و آژانس برگزار شود، اما هنوز توافق رسمی درباره آن صورت نگرفته است.
    از اینکه دولت گرجستان لغو روادید را به صورت یک جانبه منتفی کرده اند، متاسف هستیم، اما آنها گفته اند که این اقدام در چارچوب مقررات جدید در رابطه با روادید گرجستان است و اختصاص به ایران ندارد. آنچه برای ما خوشایند است این است که ورود هموطنان ما به گرجستان با مشکل خاصی مواجه نیست و در فرودگاه برای ایرانیان روادید صادر می شود و در عمل هیچ چیز عوض نشده است.
    در خصوص مصر مواضع ما از روز اول روشن بوده و نگرانی خود را نسبت به تحولات مصر و اینکه تحولاتی که در حال شکل گیری است، خلاف روندهای دموکراتیک و آرمان های مصر است و اینکه ممکن است درگیری شود اعلام کرده ایم. گفتگو و آشتی ملی راه حل مصر است.
    تا وقتی رئیس جمهور محترم در دولت مستقر نشود و اعضای کابینه مشخص نشود هیچ مذاکرات رسمی بین ایران و 1+5 صورت نمی گیرد و اکنون نیز هر دو طرف در انتظار طی این دوره انتقالی هستند.
    امیدواریم به برکت ماه رمضان گروه های تروریستی در سوریه سلاح خود را کنار بگذارند.
    آقای احمدی نژاد همواره در زمان مقتضی مواضع خود را اعلام کرده اند و در خصوص مصر نیز در فرصت مناسب این کار را می کنند.
    موضوع تصادف دیپلمات عربستانی را با دولت عربستان در چارچوب کنوانسیون های مربوطه در حال رایزنی هستیم و امیدواریم با توافق یک راه حل برای مشکل پیدا شود. بر طبق کنوانسیون وین اینکه درخواست لغو مصونیت دیپلماتیک صورت گیرد وجود دارد اما امیدواریم کار به آنجا نرسد.
    درباره اخراج اتباع ایرانی از امارات، دولت امارات اعلام کرده که این اقدام در چارچوب نسبت جمعیتی و تغییراتی در قوانین اتباع خارجی در این کشور صورت گرفته است و موضوع در دستور کار ما و امارات قرار دارد.
    ایرانیان مقیم امارات سابقه چندین ده ساله در این کشور دارند و از موقعیت های اقتصادی و اجتماعی برخوردارند. رایزنی های ما در این خصوص قبل از رسانه ای شدن این مسئله وجود داشته، در سفر وزیر کشور به امارات این موضوع مورد بحث قرار گرفته و امارات قبول کرده که در این باره بازنگری داشته باشد. در سفر آقای امیر عبداللهیان نیز این موضوع بحث شده و در دستور کار کمیته مشترک کنسولی دو کشور که بعد از ماه رمضان برگزار می شود نیز وجود دارد.
    درباره راه اندازی خط مستقیم هوایی ایران و آمریکا، این خبر از ابتدا هیچ پایه و اساسی نداشته و صحت ندارد.
    در این باره که ادوارد اسنودن اعلام کرده ایران یکی از اهداف جاسوسی آمریکا بوده است، این مطلب چیز جدیدی نیست و اسنودن چیز جدیدی به اطلاعات ما اضافه نکرده است، خود مقامات آمریکا به کرات این مسئله را گفته اند و قطعا محکوم است و این موضوع دخالت در امور داخلی ایران محسوب می شود.
    رئیس جمهور در صحبتهای تلویزیونی به ابعاد مختلف این مسئله پرداختند، حفظ روحیه استقلال طلبانه کشور در عرصه های مختلف و مقابله با سلطه آمریکا از درخشان ترین دستاوردهای دولت احمدی نژاد بوده است. ایستادگی در مقابل زورگویی ها که نتیجه آن مشخصا در موضوع هسته ای رسیدن ایران به خواسته های خود در موضع میدانی بوده از دیگر دستاوردهاست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =