آیین‌نامه‌ی درمان تکمیلی بیمه‌ها اصلاح شد

رییس کل بیمه مرکزی گفت: با توجه به مشکلاتی که برای بیمه تکمیلی درمان شرکت بیمه دی به وجود آمد شورای عالی بیمه آیین‌نامه‌ی درمان تکمیلی بیمه‌ها را اصلاح و مقرر کرد شرکت‌هایی که بخواهند بیش از 10 هزار نفر را بیمه کنند باید از بیمه مرکزی مجوز بگیرند.رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه بیمه تعاون مشکلی برای ورود به بازار ندارد، گفت: این شرکت می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سید محمد کریمی در جمع خبرنگاران افزود: هر شرکت‌ بیمه‌ای که بخواهد بیمه‌ تکمیلی بیش از 10 هزار نفر را پوشش دهد نرخ‌های تعیین شده از سوی آن شرکت باید به تایید بیمه مرکزی برسد.

وی با بیان این که شرکت بیمه دی موظف است تا پایان قراردادش بیمه تکمیلی بازنشستگان را پوشش دهد، گفت: امیدواریم در قراردادهای جدید شرکت‌های بیمه‌ای با نرخ‌های محاسبه شده‌ و فنی بتواند تعهدات خود را اجرایی کند و با نظارت خوب بیمه مرکزی دیگر ما شاهد این مشکلات نباشیم.

وی در پاسخ به این سوال که بیمه دی علت عمل نکردن به برخی از تعهداتش را تغییرات نرخ ارز و نوسانات بازار عنوان کرد و گفت: باید این شرکت پیش‌بینی‌های لازم را انجام می‌داد. لذا با توجه به این که قراردادی را امضاء کرده موظف است تا آ‌خر آن را اجرایی کند حال ممکن است این قرارداد برای آنها سودی نداشته باشد.

بنابراین گزارش، شرکت بیمه دی سال گذشته با نرخ بسیار پایین برای هر نفر 10 هزار و 500 تومان در ماه حق بیمه تکمیلی در نظر گرفته و در مناقصه شرکت‌ها برنده شد اما نتوانسته به خوبی پاسخگوی بازنشستگان کشور باشد.

بیمه تعاون مشکلی برای ورود به بازار ندارد/ لزوم عقد قرارداد با 2 بیمه مطرح

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه بیمه تعاون مشکلی برای ورود به بازار ندارد، گفت: این شرکت می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند.

سید محمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» در مورد آغاز به کار بیمه تعاون، اظهار داشت: فرآیند دریافت مجوز این شرکت بیمه به اتمام رسیده و در مرحله صدور پروانه است.

وی افزود: البته ما به آنها اعلام کرده‌ایم که می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند و البته به آنها تاکید کرده‌ایم با توجه به اینکه این بیمه به تازگی کار خود را شروع کرده با دو شرکت بزرگ بیمه که در سطح کشور فعالیت دارند قرارداد همکاری منعقد کند.

رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: هدف از این پیشنهاد این است که اگر چنانچه بیمه‌نامه صادر می‌‌شود و فرد بیمه‌گذار در شهرستان است، نیازی به مراجعه به مرکز برای اخذ بیمه نداشته باشد.

به گزارش فارس، ماه‌ها از صدور مجوز فعالیت این شرکت توسط بیمه مرکزی می‌گذرد و این شرکت آخرین شرکت بیمه‌ای است که با 28 میلیارد تومان سرمایه، تاسیس شده است

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  ⁄  2  =