رابطه اندازه دستگاه‌های الکترونیک با میزان اعتماد به ‌نفس

دانشکده کسب‌وکار دانشگاه هاروارد در یک مطالعه جدید دریافته است مدل تلفن ‌همراهی که ما برای خود می‌پسندیم و همچنین نحوه گرفتن آن در دست و استفاده از آن می‌تواند نوع رفتارهایی که ما در یک جلسه کاری نشان می‌دهیم را نمایان کند.

به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، مطالعات قبلی در این زمینه که تاکنون نتایج آن منتشر نشده بود هم نشان داده بود که بزرگتر بودن اندازه نمایشگر گوشی‌های هوشمند می‌تواند باعث افزایش توانمندی‌های افراد شود و کارشناسان بر اساس این بررسی دریافتند که هرچه نمایشگر دستگاه‌های الکترونیکی همراه بزرگتر باشد، توانایی‌های فیزیکی افراد را افزایش می‌دهد و در نهایت باعث می‌شود تا کاربران جسورتر و قاطعانه‌تر عمل کنند.

این بررسی‌ها نشان داده است که متوسل شدن به گوشی هوشمند پیش از تعامل‌های اجتماعی پراسترس از جمله مصاحبه‌های کاری می‌تواند تمرکز و قابلیت‌های ما را داخل این گونه مصاحبه‌ها و تعامل‌ها تضعیف کند.

در این مطالعه 75 نفر به طور تصادفی با یکدیگر وارد تعامل شدند و از هر چهار نفر آن‌ها یک نفر دستگاه الکترونیکی قابل‌حملی از جمله iPod touch، iPad، MacBook Pro یا iMac را در اختیار داشت که اندازه‌اش متفاوت بود.

همان طور که از قبل پیش‌بینی می‌شد، افرادی که دستگاه‌های الکترونیکی کوچکتر در اختیار داشتند، نسبت به افرادی که دستگاه‌های الکترونیکی بزرگتر در اختیار آن‌ها گذاشته شده بود در طول دوره آزمایش با جسارت و قاطعیت کمتر عمل کردند.

آن‌هایی که دستگاه‌های الکترونیکی کوچک‌تر را در اختیار داشتند، مدت بیشتری در انتظار ماندند تا از کارشناسی که از آن‌ها خواسته بود برای مدت نامعلوم صبر کنند، تقاضایی داشته باشند. این در حالی بود که برخی از این افراد اصلا از کارشناس مربوطه خود در خواست نکردند که سریع‌تر به وضعیت آن‌ها رسیدگی کند.

در مقابل، کسانی که دستگاه‌های الکترونیکی بزرگتر در اختیار داشتند مدت کوتاهی پس از آنکه در حالت انتظار قرار داده شدند به فرد مسئول مراجعه کردند و از او پیگیری هرچه‌ سریع‌تر شرایط را خواستار شدند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  32