کیپا تا یک ماه دیگر/ امکان احراز هویت اعتباری و شخصی فرد از طریق اینترنت

مدیر کل ICT بانک مرکزی خبر داد:

مدیر کل فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با بیان اینکه به زودی زیرساخت‌های سامانه‌ پرداخت الکترونیکی آماده می‌شود، گفت: زیرساخت این سامانه تا حدود یک ماه دیگر آماده بهره‌برداری است که هم قابلیت تبدیل شدن به کیف پول و استفاده از آن در کارت‌های هوشمند مانند مترو و اتوبوس دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ناصر حکیمی در گفت‌و‌گو با  ایسنا اظهار کرد: این سامانه می‌تواند تسهیلاتی را برای کسانی که در اینترنت خرید‌های جزیی دارند، بدون استفاده از کارت بانکی فراهم کند که ریسک استفاده از کارت بانکی در فضای مجازی به حداقل خود می‌رسد.

وی همچنین درباره سامانه‌ مدیریت اسناد بانکی، با بیان اینکه این موضوع مصوب شورای پول و اعتبار است، گفت: ساختاری طراحی می‌شود که تقاضا برای درخواست دسته چک و احراز هویت اعتباری و شخصی فرد از طریق اینترنت انجام شود.

حکیمی با بیان اینکه بانک مرکزی با همکاری نهادها‌ و دستگاه‌های مرتبط اقداماتی درجهت ساماندهی آنها انجام داده و در بحث نظارت اقدامات مهمی انجام شده و به لحاظ میدانی این نظارت را تقویت کردیم گفت: در کنار این موضوع برخی از نارسایی‌های مقرراتی که ممکن بود وجود داشته باشد با بازنگری و روزآوری مقررات در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت و اصلاحاتی دراین خصوص انجام و ابلاغ شده است.

وی با بیان این‌که ناکارآمدی سیستم‌های اطلاعاتی بحث دیگری بود که تمامی این دستورالعمل‌ها باید توسط اطلاعات به روز بررسی شود، گفت: حجم مبادلات و میزان تراکنش‌های بالا که از توان نیروی انسانی خارج است نیاز به رویکردی سیستمی داشت که راهبرد بانک مرکزی این بود که علاوه بر نظارت میدانی نظارت داده محور براساس سامانه‌های اطلاعاتی که بانک‌ها تولید می‌کنند نیز در دستور کار بانک مرکزی قرار بگیرد که خوشبختانه به تدریج این سامانه‌های اطلاعاتی فعال می‌شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  8