اعزام کارگران ایرانی به خارج از کشور قانونمند شود

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین‎الملل بر اعزام قانونمند کارگران ایرانی به خارج از کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا محمدتقی حسینی در جمع خبرنگاران استان اظهارکرد: مدیران باید از بروز برخی بحران‎ها در محیط کارگری پیشگیری کنند.

وی با بیان اینکه مهارت‎آموزی موضوع کلیدی کشور جهت ایجاد اشتغال است، گفت: باید به گونه‎ای عمل شود که حرفه‎آموزی در استان رونق گیرد و این مهم متناسب با نیاز بازار کار استان باشد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین‎الملل افزود: باید به موضوع مهم اشتغال و تسهیل پیشرفت کار در ایران توجه ویژه شود.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر پیگیر آموزش‎های فنی‎ و حرفه‎ای و مهارت‎آموزی در سطح بین‎المللی هستیم.

وی با اشاره به اعزام نیروهای متخصص و توانمند ایرانی و صدور خدمات فنی – مهندسی کشور به سایر کشورها از جمله کشورهای جنوبی خلیج فارس، قطر، امارات، کویت و عمان، اظهارکرد: ایران تجربیات فنی خود را به سایر کشورها از جمله عراق و افغانستان نیز انتقال می‎دهد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین‎الملل بر اعزام قانونمند کارگران ایرانی به خارج از کشور تاکید کرد و گفت: در این زمینه شرایط به گونه‎ای مهیا شده تا کارگران ایرانی خارج از کشور از پوشش بیمه‎ای و بیمه بازنشستگی برخوردار شوند.

وی با اشاره به اعزام سنتی کارگران به خارج از کشور اضافه کرد: برخی از این افراد از طریق دوستان یا با سابقه خانوادگی برای کار به خارج از کشور سفر می‎کنند که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حمایت این افراد و ایجاد چتر حمایتی مطلوب برای آنان استقبال می‎کند.

حسینی متذکر شد پیش از این پوشش‎های بیمه‎ای مطلوب بازنشستگی یا از کار افتادگی برای کارگرانی که به صورت سنتی به خارج از کشور اعزام می‎شوند وجود نداشت اما در حال حاضر با پیگیری‎های وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت امور خارجه و سازمان تامین اجتماعی این مشکل کارگران ایرانی حل شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

29  −  27  =