اختصاص بخشی از عوارض سیگار به ساخت فضای ورزشی مدارس

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در بودجه سال 92 برای اولین بار بابت عوارض هر نخ سیگار 20 ریال برای توسعه فضاهای ورزشی آموزش و پرورش و وزارت علوم اعتبار در نظر گرفته شده که 50 درصد از این اعتبار در اختیار آموزش و پرورش و 50 درصد دیگر در اختیار وزارت علوم قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک کیومرث هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در حوزه تربیت بدنی با تلاش نمایندگان مجلس امسال برای اولین بار در بودجه سال 92 از محل عوارض هر نخ سیگار، 20 ریال به توسعه فضاها و سالن‌های ورزشی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم اختصاص یافته که از این میزان، 50 درصد سهم هر یک از وزارتخانه‌هاست.

وی ادامه داد: با این اعتباری که برای احداث سالن‌های ورزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد، بخشی از پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین همانند برنامه‌های دو سال گذشته نیز 20 درصد سهم یک درصد از کلیه دستگاه‌های اجرایی نیز برای ساخت و ساز فضاهای آموزش و پرورش اختصاص یافته که این اعتبار نیز در یک حساب متمرکز شده و برای توسعه فضاهای ورزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

هاشمی ادامه داد: با اختصاص عوارض هر نخ سیگار و تخصیص 20 درصد از سهم یک درصد دستگاه‌های اجرایی، رقمی بالغ بر 120 میلیارد تومان در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد که می‌توان از محل این درآمدها، 3000 سالن ورزشی و 400 استخری که از دو سال گذشته احداث آن آغاز شده، به پایان رساند.

اختصاص 7 میلیارد تومان اعتبار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به مدارس

وی همچنین از اختصاص هفت میلیارد تومان اعتبار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر به آموزش و پرورش در سال 92 خبر داد و گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر امسال رقم بسیار خوبی را برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر مرتبط با مواد مخدر به آموزش و پرورش اختصاص داده که نسبت به سال گذشته افزایش 100 درصدی دارد و برنامه‌های آن در 16 سرفصل در حال امضاست.

به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، از 16 برنامه‌ای که در سرفصل برنامه‌های مشترک آموزش و پرورش و ستاد به امضا می‌رسد، دو برنامه جدید اضافه شده که مداخلات آموزش روانی و اجتماعی دانش‌آموزان در معرض خطر و راه‌اندازی نمایشگاه سیار در مناطق محروم برای ارائه آموزش‌های لازم جزو این برنامه‌هاست که اجرایی خواهد شد.

برگزاری دوره مدیریت ورزشی همبستگی المپیک برای معاونان تربیت بدنی و سلامت 32 استان

هاشمی به ایسنا گفت: با توجه به اینکه حدود 1.5 سال از ایجاد معاونت‌های تربیت‌بدنی استان‌ها می‌گذرد، مقرر شده یک دوره مدیریت ورزشی همبستگی المپیک برای 32 معاونان تربیت‌بدنی و سلامت استان‌ها برگزار شود که مجوزهای آن از سوی کمیته ملی المپیک صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس دوره‌های آموزشی معاونان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در استان‌ها از 9 تا 12 تیر ماه به صورت یک آموزش چهار روزه در محل آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این دوره یک دوره کاملا بین‌المللی است، افزود: در این دوره موضوعاتی همانند بازی‌های المپیک، بازی‌های قاره‌ای و آسیایی، ساماندهی مسابقات ورزشی، دوپینگ پزشکی ورزشی، روانشناسی ورزشی، دولت و ورزش، مدیریت زمان و پرورژه، برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت بازاریابی به معاونان آموزش داده خواهد شد.

چاپ کتاب راهنمای معلم برای پایه سوم و هفتم

هاشمی گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش ادامه برنامه‌های ورزشی خود را از مهر امسال در دستورکار قرار خواهد داد، گفت: علاوه بر رشته‌های ورزشی ژیمناستیک، شنا، طناب‌زنی، تنیس و دو میدانی که از پایه دوم تا ششم اجرا می‌شود، امسال رشته‌ ورزشی بسکتبال نیز برای پایه هفتم برنامه‌ریزی شده است که کتاب "راهنمای معلم" توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی تدوین شده و در دست چاپ است و در اختیار معلمان ورزشی این پایه قرار خواهد گرفت.

به گفته وی برای سایر رشته‌های ورزشی نیز کتاب‌های راهنمای معلم تدوین شده و در اختیار معلمان این پایه‌ها از جمله پایه سوم قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

78  +    =  88