واریز افزایش حقوق بازنشسته‌ها ۲ماه زودتر

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان به موقع تصویب شد، گفت: افرادی که امسال بازنشسته می‌شوند، نیز مشمول این افرایش خواهند شد.

سیدحسن اعتمادزاده در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تصویب افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: روز گذشته مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که هیات امنای تامین اجتماعی پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان برای سال جاری را تصویب نکرده است، در صورتی که این موضوع به موقع تصویب شده و به دست مسئولان امر رسیده است.

عضو هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی گفت: افزایش حقوق سالانه بازنشستگان در بودجه سازمان تأمین اجتماعی توسط هیات‌مدیره محاسبه شده و براساس قوانین و مقررات به هیات امنا پیشنهاد می‌شود و پس از بررسی و تصویب در هیات امنا برای اجرا به هیات مدیره سازمان ابلاغ می‌شود.

عضو هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه طبق سالهای گذشته، افزایش حقوق بازنشستگان از مردادماه اعمال می‌شده است، بیان داشت: امسال بنا به دلایلی از جمله تمایل مسئولان نسبت به انجام هر چه سریعتر این موضوع، قبل از بررسی پیشنهاد افزایش 25 درصدی و تصویب در بودجه توسط هیئت امناء، به صورت علنی از سوی مسئولان اعلام شد و در این راستا میان بازنشستگان و مستمری‌بگیران انتظاری ایجاد کرد که در زمان زودتری این امر تحقق یابد.

به گفته اعتمادزاده، هیئت امناء در تاریخ 18 خرداد سال جاری متن کامل بودجه سازمان تأمین اجتماعی را دریافت کرده و بلافاصله در 21 خرداد، اولین جلسه کارشناسی را با حضور جمعی از اعضاء و مسئولان امر در سازمان (اعضای هیئت مدیره، معاون اداری مالی و مسئولان بودجه) تشکیل شد و به علت حساسیت ایجاد شده در این باره روز 28 خردادماه هیات امناء تشکیل و افزایش 25 درصدی مستمری‌بگیران، از کارافتادگان، بازنشستگان و بازماندگان که در سال گذشته حقوق می‌گرفته‌اند، را مورد تأیید قرار داد.

وی تأکید کرد: از طرفی افرادی که امسال بازنشست می‌شوند، طبق قانون مشمول این افزایش خواهند شد.

اعتمادزاده با اشاره به اینکه روز چهارشنبه گذشته در پایان جلسه مجمع تأمین اجتماعی در ساعت حدود 11:30، مصوبه به صورت کتبی در جلسه‌ای با حضور اعضای هیئت امناء، 5 نفر عضو هیئت مدیره، 2 نفر از معاونان صندوق، معاونان دستمزد و دیگر مسئولان به نائب رئیس هیئت مدیره تحویل داده شد.

دبیر هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: اظهارات رئیس سازمان در خصوص عدم تصویب این موضوع درست نبوده و تمامی مدارک این موضوع موجود است.

وی یادآور شد: برخی از افراد و مسئولان از این موضوع برداشت سیاسی کرده و به دنبال اهدافی برای تلخ کردن کام مردم در این روزها هستند.

اعتمادزاده عنوان کرد: مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان با حضور جمعی از مسئولان هیئت مدیره و هیئت امناء به موقع تحویل داده شده و قصوری در کار وجود نداشته است و آنچه که کوتاهی اعضاء هیئت امناء خوانده می‌شود، صحت ندارد،اما عده‌ای دوست دارند کام مردم را تلخ کنند.

به گزارش فارس روز گذشته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی عنوان کرده بود علی‌رغم تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پیگیری مستمر بنده هنوز این موضوع به تصویب نهایی هیئت امنای سازمان نرسیده است.

وی گفته بود، در سال جاری علی‌رغم تأخیری که در تصویب و ابلاغ بودجه سازمان تأمین اجتماعی توسط هیئت امنا اشاره شده است، چنانچه در هفته جاری هیئت امنا بودجه سازمان تأمین اجتماعی را به تصویب نهایی برساند و آن را ابلاغ کند، حدود 2 ماه زودتر از سالهای قبل  این وجه  به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  30