لزوم افزایش سرمایه بانک‌ها در دولت آینده

مدیرعامل بانک توسعه صادرات، افزایش سرمایه بانک‌ها و منابع آنها را از مهم‌ترین مواردی عنوان کرد که در دولت بعدی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بهمن وکیلی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این‌که بانک‌ها به عنوان تامین‌کننده منابع تولید‌کنندگان در کشور محسوب می‌شوند، گفت: بسیاری از کارخانجاتی که کار تولیدی در کشور انجام می‌دهند برای تامین سرمایه در گردش و طرح‌های توسعه‌ای نیازمند منابع مالی بانک‌ها هستند و مهم‌ترین موضوعی که در دولت بعدی باید مورد توجه قرار بگیرد این است که بانک‌ها تقویت شده تا بتوانند خواسته‌ها را اجابت کنند.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات در بخشی از سخنان خود به بحث تحریم اشاره کرده و برقراری ارتباط مناسب بین‌المللی را از ضروریات برشمرد و گفت: با برقراری ارتباط مناسب بین‌المللی بانک‌ها می‌توانند مراودات بین‌المللی خود را مثل گذشته ادامه دهند چون در حال حاضر به خاطر مسائلی که به وجود آمده بانک‌ها از تعاملات بین‌المللی خارج شده‌اند.

وی با بیان این‌که بانک به واسطه‌ افزایش نرخ دلار و نقدینگی با کمبود مواجه شده و منابع لازم را برای پشتیبانی از تولید‌کنندگان ندارند، گفت: بسیاری این اعتقاد را دارند که بانک‌ها در ارتباط با تامین منابع کوتاهی می‌کنند در صورتی که به دلیل مباحث تحریم و تخلفات بانکی اتفاقاتی برای بانک‌ها رخ داده که آنها نمی‌توانند بسیاری از منابع را تامین کنند و سپرده‌ها نیز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه نظارت بر روی بانک‌ها به دلیل تخلفاتی که عنوان شد سخت گیرانه‌تر‌شده و به گونه‌ای دست بانک‌ها بسته شد گفت: بهترین کاری که رییس جمهور آینده باید انجام دهد این است که بتواند روی بحث افزایش سرمایه و تامین منابع بانک‌ها فکری کنند و به بانک‌ها نیز بیش از گذشته اعتماد کنند.

وکیلی با تاکید بر این‌که بانک‌ها می‌توانند نقش اصلی در اقتصاد کشور ایفا کنند که با این کار روز‌به‌روز در مسیر رشد و توسعه گام خواهیم برداشت، گفت: در هر فعالیت اقتصادی اگر بانک‌ها وضعیت مناسبی نداشته باشند به کل کشور لطمه وارد می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  ⁄  8  =