کسر کارمزد تراکنش‌های ناموفق در شب کمتر از روز خواهد شد

مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی خبر داد:

با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی کارمزدی که از بانک صادر کننده کارت بابت تراکنش‌های ناموفق دریافت می‌شود در ساعات شب به مراتب خیلی کمتر از ساعات روز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک طبیعی است که کسر کارمزد تراکنش‌های ناموفق به عنوان مثال از ساعت دو تا شش صبح باید به مراتب خیلی کمتر از ساعت 10 صبح تا 12 ظهر یا چهار عصر تا هشت شب باشد، چون مردم در آن ساعات انتظار سرویس دارند و وظیفه‌ی بانک‌ها سرویس دهی بهتر در ساعات پیک است.

اما این در حالی است که اکثر مراجعه کنندگان خلاف این را شاهدند و سرویس‌دهی بانک ها در ساعات غیر پیک و نیمه شب خیلی بهتر از ساعات پیک و روز است که البته این موضوع امری طبیعی است ولی این کار بانک‌ها را به سوی سرویس‌دهی بهتر و سریع تر هدایت می‌کند.

مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی از محاسبه ساعتی تراکنش‌های ناموفق بانکی تا کمتر از یک ماه آینده خبر داد و گفت: محاسبه تراکنش‌های ناموفق در بانک‌ها به صورت ساعتی محاسبه خواهد شد که در حال حاضر این کار روزانه انجام می‌شود.

ناصر حکیمی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: درخواست‌های مردمی زیادی داشتیم که دستگاه‌ها در شبها خوب سرویس می‌دهند ولی در طی روز و زمانی که بیشترین نیاز از سوی مردم برای این دستگاهها وجود دارد به خوبی پاسخ‌گو نیستند.

 چنانچه نسبت تراکنش‌ موفق یک بانک به کل تراکنش‌های شتابی آن بانک کمتر از 85 درصد باشد، به ازای هر تراکنش ناموفق مبلغ 1500 ریال کارمزد از بانک صادر کننده کارت اخذ می‌شود.

روش محاسبه کارمزد به این صورت است که چنانچه نسبت تراکنش‌های ناموفق یک بانک به کل تراکنش‌های شتابی آن بانک در طول شبانه‌روز کمتر از پنج درصد باشد و به عبارتی تراکنش های موفق بیش از 95 درصد باشد به ازای تراکنش‌های ناموفق کارمزدی از بانک صادر کننده کارت اخذ نمی‌شود.

اما اگر 90 تا 95 درصد تراکنش‌ها در 24ساعت شبانه‌روز موفق باشد و پنج تا 10درصد ناموفق، به ازای هر تراکنش ناموفق مبلغ 500 ریال از بانک مربوطه اخذ می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  1