بانک ملی۷۰روزه۲۴درصد مطالبات را کاهش داد

رئیس اداره کل پیگیری و وصول مطالبات گفت: یکی از راه‌های جذب و افزایش درآمدهای جدید، جلوگیری از رشد مطالبات معوق و یا وصول آنهاست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک ملی اسماعیل جلائی با تبیین وضعیت مطالبات غیر جاری سال 1391 و مقایسه آن با سال 1390 بیان داشت: مانده مطالبات غیر جاری در پایان سال 1391 نسبت به 20 دی ماه سال 1391 ، 7/24 درصد کاهش داشت و این در حالی است که کاهش مطالبات در پایان سال 1391 نسبت به پایان سال 1390، تنها 7/8 درصد بوده است که خود نشان از تأثیر مثبت برگزاری جلسات هفتگی وصول مطالبات معوق در ماه‌های پایانی سال 1391 است.

جلائی بند 29 قانون بودجه سال 1391 کشور را یکی از ابزارهای کارآمد و موثر در تعین تکلیف مطالبات و بدهی مدیونین خواند و افزود: از تاریخ ابلاغ دستورالعمل‌ اصلاحی در مهر ماه سال 1391 تا پایان سال، 18 هزار و 186 فقره پرونده به مبلغ 66 هزار و 424 میلیارد ریال رسیدگی و امهال شده است.

وی با عنوان اینکه با تشکیل کارگروه ویژه وصول مطالبات ساماندهی و تعیین تکلیف مطالبات غیر جاری تسهیل شده است، اظهار داشت: طی سال 1391 در مجموع 303 پرونده مطالباتی بالغ بر 52 هزار میلیارد ریال بررسی شد.

جلائی در پاسخ به سوالی در خصوص راهکارهای افزایش حس مسئولیت کارکنان در خصوص وصول مطالبات گفت: اقداماتی نظیر برگزاری همایش‌های ویژه همکاران بخش پیگیری و وصول مطالبات و معرفی واحدهای کوشا و موثر، اطلاع‌رسانی و پررنگ نمودن نتیجه فعالیت‌های واحدها، پیاده‌سازی طرح‌های انگیزشی اعم از پرداخت پاداش به کارکنان کوشا و واحدهای برتر و تقدیر و تشکر از آنها در موفقیت بیشتر و ایجاد نتایج بهتر در وصول مطالبات مثمر ثمر می‌باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های بانک ملی ایران در سال 1392 در جهت ساماندهی و کاهش مطالبات غیر جاری ابراز داشت: برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای کاهش مطالبات غیر جاری، برگزاری همایش‌های مداوم، به‌روزرسانی سامانه بدهکاران عمده، پیگیری اقدامات قضایی، برون‌سپاری و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌‌های خصوصی از اهم برنامه ریزی راهبردی اداره کل پیگیری و وصول مطالبات در سال جاری است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  4  =