مجوز انتقال آب خزر نهایی شد/ جزئیات طرح جدید نجات دریاچه ارومیه

مشاور وزیر نیرو با اعلام اینکه برای انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه برنامه ریزی شده است گفت: با تکمیل مجوزهای انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی، اجرای این طرح امسال در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مهر، محمدرضا رضازاده با اعلام اینکه بلندترین دهانه پل کشور بر روی دهانه سد کارون 4 به زودی به بهره برداری می رسد گفت: امیدواریم امسال عمده فعالیت های راه های جایگزین سدهای کارون 3 و 4 به انجام برسد.

مشاور وزیر نیرو با تشریح برنامه های دیگری که در طول سال 92 اضافه بر فعالیت های این شرکت در طرح های مختلف صورت خواهد گرفت اظهار داشت: از فعالیت هایی که از پیش در دستور کار بوده است می توان به انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی کشور اشاره کرد که مجوزهای لازم این طرح اخذ شده است.

وی ابراز امیدواری کرد در سال جاری در مقاطع مختلف، کارگاه ها و جبهه های مختلف پروژه اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اظهار داشت: طرح جدید دیگری که به این شرکت منتقل شده بحث انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه است که پیش از این توسط آب منطقه ای آذربایجان غربی انجام می شد و دستگاه اجرایی آن آب و نیرو تعیین شده است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو ادامه داد: از ابتدای سال مراحل تحویل و تحول این طرح در حال انجام است. رضازاده به شماری از طرح ها که فعالیت های جدیدی در آنها تعریف شده است اشاره کرد و افزود: به طور مثال در سد رودبار لرستان که هم اکنون از طریق خط اعتباری خارجی در حال اجرا است پروژه تلمبه ذخیره ای تعریف شده که در موافقت نامه طرح گنجانده و به اهداف طرح اضافه شد تا پروژه تلمبه ذخیره ای نیز در آن جای بگیرد و افزون بر 500 مگاوات نیروگاه خود، 500 مگاوات نیز به صورت تلمبه ذخیره ای در کنار طرح ایجاد شود.

رضازاده گفت: همچنین در سد سیمره نیز یک پروژه تلمبه ذخیره ای در کنار پروژه سد و نیروگاه سیمره تعریف شده است. وی یادآور شد: برای سد آزاد نیز از پیش پروژه تلمبه ذخیره ای تعریف و ردیف اعتباری نیز گرفته شده است و اکنون مشغول عقد قرارداد با شرکت ایرانی – خارجی آن هستیم تا از خط اعتباری خارجی استفاده شود.

مشاور وزیر نیرو در پایان به برخی از طرح ها که در سال های گذشته در شرح فعالیت های اجرایی بود اشاره کرد و گفت: در سال جاری تلاش می شود در طرح هایی مانند طرح خراسان 3 حجم فعالیت ها اضافه تر شود و فعالیت ها در آنها توسعه بیشتری پیدا کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

67  +    =  72