وقت‌گذرانی کاربران با موبایل بیش از حضور در مراکز خرید

دو شرکت چینی حوزه فناوری معتقدند، زمانی که کاربران به‌طور میانگین به تلفن همراه خود اختصاص می‌دهند نسبت به زمانی که برای حضور در مراکز خرید صرف می‌کنند، بیشتر است.

به گزارش فارس به نقل از وال‌استریت‌ژورنال، گروه شرکت‌های تجاری Alibab و شرکت Tencent در تلاشند سرویس‌هایی ارایه دهند که اطلاعات آن‌ها بسته به مناطق جغرافیایی که کاربر در آن واحد در آن قرار دارد، تفاوت می‌یابد.

این شرکت ها می‌کوشند با استفاده از سرویس‌های یاد شده تبلیغات مرتبط با خریدی که کاربر قصد انجام آن را دارد، منتشر کنند و همچنین به کاربر کمک کنند تا روی گوشی هوشمند خود بتواند پیش از خرید قیاس مناسب بین کالاهای مختلف را انجام دهد.

با وجود اینکه سرویس‌های یاد شده هم‌اکنون در چین ارایه می‌شوند، اما کارشناسان هنوز مطمئن نشده‌اند که این سرویس‌ها بتوانند عمومیت یابند. اما بررسی جدیدی که مرکز IBM انجام داده نشان می‌دهد که می‌توان به عرضه عمومی این قبیل سرویس‌ها امیدوار بود.

شرکت IBM بررسی خود را روی 1600 خریدار چینی در سن، کلاس و جنسیت مختلف انجام داد. باید توجه داشت که چینی‌ها بیش از دیگر مردم جهان کالاها را به صورت فیزیکی داخل فروشگاه‌ها مشاهده می‌کنند و آن‌ها را با یکدیگر قیاس می‌کنند و در پایان همان کالا را به صورت اینترنتی خرید می‌کنند.

از بین تمام چینی‌هایی که قصد خرید کالا را دارند، 24 درصد فرآیند یاد شده را دنبال می‌کنند که این رقم برای آمریکا 7 درصد، انگلیس 5 و برای کشور ژاپن 11 درصد اعلام شده است.

البته باید توجه داشت که ارقام یاد شده در حال افزایش است. در این بررسی مشخص شد 42 درصد کسانی که داخل فروشگاه‌ها خریدهای خود را انجام داده‌اند، هنوز تصمیم نگرفته‌اند که برای خریدهای آتی دوباره سراغ فروشگاه‌ها می‌روند یا به صورت اینترنتی خرید می‌کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  40