تصویب افزایش سرمایه بانک مرکزی/ دستور جدید احمدی نژاد به بهمنی

پنجاه و سومین مجمع سالانه بانک مرکزی با حضور رئیس جمهور تشکیل و افزایش سرمایه این بانک به بیش از 40 هزار میلیارد ریال تصویب شد. رئیس جمهور تامین نیازهای اساسی کشور برای ایجاد آرامش در بازار کالاهای اساسی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مهر، پنجاه و سومین مجمع سالانه بانک مرکزی با حضور رئیس جمهور تشکیل شد و در این جلسه تراز نامه سال 91 بانک مرکزی به تصویب رسید. محمود احمدی نژاد در پنجاه و سومین مجمع سالانه بانک مرکزی عملکرد بانک مرکزی در سال گذشته را به رغم سختی شرایط، بسیار مثبت و ارزشمند اعلام کرد.

رئیس جمهور در این نشست عملکرد بانک مرکزی در سال گذشته را به رغم سختی شرایط، بسیار ارزشمند و مثبت ارزیابی کرده و با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته اظهار داشت: بانک مرکزی در سال 91 با وجود تمام مشکلات و سختی‌‌هایی که وجود داشته به خوبی توانست بازار را مدیریت کند.

وی همچنین با مثبت ارزیابی کردن رشد اقتصادی کشور در سال گذشته تاکید کرد: اعطای تسهیلات بانکی، مدیریت بازار و بخش تولید و حجم سرمایه‌گذاری‌ها بیانگر رشد مثبت اقتصادی است و بانک مرکزی در فرآیند این رشد تاثیر و نقش قابل توجهی داشته است.

احمدی نژاد تاکید کرد: بانک مرکزی باید همچنان تامین نیازهای اساسی کشور را در اولویت قرار داده تا آرامش در بازار کالاهای اساسی ادامه یابد. در این نشست محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی نیز گزارشی از روند تحولات و متغیرهای کلان اقتصادی کشور در سال 91 ارائه کرد و اقدامات و تلاش های انجام شده برای کاستن رشد نقدینگی، تامین نیازهای ارزی و مقابله با آثار تحریم ها را مورد تاکید قرار داد.

در این نشست اعلام شد که بدهی های دولت در 7 سال گذشته 30 میلیارد دلار کاهش یافته که فقط در سال قبل، 57.1 درصد یعنی حدود 10 میلیارد دلار بدهی های دولت کاهش داشته و همچنین با اقدامات بانک مرکزی نقدینگی از 37.5 به 30.8 تقلیل یافت.

همچنین افزایش سرمایه بانک مرکزی از محل ارزیابی دارایی ها و 6 هزار میلیارد دلار از محل سود به تصویب رسید. سرمایه بانک مرکزی طی 4 سال گذشته از 15 هزار میلیارد ریال در سال 91 به 31 هزار میلیارد ریال افزایش یافته و با تصمیم جدید این رقم به بیش از 40 هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  52  =  62