طراحی مدلی برای آزادسازی سهام عدالت

رییس سازمان خصوصی سازی از طراحی مدل و دستورالعمل اجرایی مناسب برای ورود سهام عدالت به بازار سرمایه خبر داد و گفت: بعد از تدوین مدل مناسب برای آزادسازی، مقدمات ورود سهام عدالت به بازار سرمایه فراهم شده و متناسب با این دستورالعمل عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد رحیم احمدوند در گفت‌وگو با(ایسنا)، در مورد مصوبه شورای عالی اجرای سیاست‌های اصل 44 در خصوص آزاد شدن سهام عدالت گفت:بر اساس مصوبه شورای عالی اصل 44 مقرر شد تا وزارت امور اقتصادی و دارایی طی 2 ماه آینده با همکاری دستگاه‌های ذی ربط، مدل مناسب و دستورالعمل اجرایی ورود سهام عدالت به بازار سرمایه را تهیه کند.

 

وی با بیان اینکه در این دستوالعمل تمامی محورهای معامله سهام عدالت در بورس تدوین می‌شود، افزود: حفظ حقوق سهامداران سهام عدالت، حفظ ثبات بازار سرمایه، نظارت بر عملکرد شرکت های سرمایه‌گذاری استانی و افزایش کارآیی و کارآمدی پرتفوی سهام عدالت، از محورهای این دستورالعمل است تا مقدمات ورود سهام عدالت به بازار سرمایه فراهم شود.

 

احمدوند تصریح کرد:بعد از تدوین مدل مناسب برای ورود سهام عدالت به بورس، مقدمات ورود سهام عدالت به بازار سرمایه فراهم شده و متناسب با این دستورالعمل عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

 

رییس سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد:برای ورود سهام عدالت به بازار سرمایه باید اقدامات حقوقی، مالی، افزایش سرمایه و عملیات اجرایی انجام شود تا امکان معامله سهام عدالت در بازار سرمایه فراهم شود که بر اساس مدل طراحی شده مرحله به مرحله اجرایی خواهد شد.

 

وی در مورد زمان معامله سهام عدالت در بورس گفت:با توجه به اقداماتی که باید در راستای آزادسازی سهام عدالت انجام شود نمی توان زمان دقیقی را در مورد معامله سهام عدالت اعلام کرد اما اگر مدل مناسب تدوین شود، این کار عملیاتی خواهد شد این در حالی است که باید دید بر اساس مدل و دستورالعمل چه اقداماتی نیاز است و اقدامات لازم تا چه حد زمان بر است ؛اگر هماهنگی های لازم انجام شود زمان کوتاه تری مورد نیاز است.

 

به گفته معاون وزیر اقتصاد برای فراهم شدن امکان معامله سهام عدالت در بورس باید مدل و چارچوب مناسبی طراحی شود زیرا قرار است در مورد 45 میلیون سهامدار و 100 هزار میلیارد تومان سهام عدالت تصمیم گیری شود لذا باید بررسی کارشناسانه در این خصوص صورت گیرد.

 

به گزارش ایسنا در نهمین جلسه شورای عالی اجرای سیاست های اصل 44، چارچوب و جهت‌گیری‌های آغاز روند معامله سهام عدالت در بازار بورس مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و مقرر شد دستورالعمل لازم برای اجرای این مصوبه، توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تدوین شده و عملیات معاملات سهام عدالت در بورس به تناسب سهام آزاد شده، از شهریور سالجاری میسر شود.

 

براین اساس مقرر شد دستورالعمل لازم برای اجرای این مصوبه، توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی با رویکرد حفظ حقوق سهامداران و آموزش و ترویج فرهنگ سهامداری، ثبات بازار سرمایه، نظارت دولت و تداوم و رشد پایدار ارزش سبد سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری، به نحوی تدوین شود که عملیات معاملات سهام عدالت در بورس به تناسب سهام آزاد شده، از شهریور سال‌جاری میسر شود.

 

این در حالی است که با توجه به ساختار سهام عدالت و تعداد مشمولان و باز بودن پرونده سهام عدالت و ثبت نام از کارگران فصلی و نیز لزوم ورود شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی به بورس، امکان معامله این اوراق در بازار سرمایه همچنان با اما و اگرهای زیادی مواجه است و به نظر می رسد اجرایی شدن آن به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  −    =  86