محاسبه ساعتی تراکنش‌های ناموفق بانکی تا یک ماه آینده

مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی خبر داد:

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی خبر داد: تا حدود یک ماه آینده محاسبه تراکنش‌های ناموفق در بانک‌ها را به صورت ساعتی محاسبه خواهیم کرد که در حال حاضر این کار روزانه انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  ناصر حکیمی در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر تراکنش‌های ناموفق بانکی به صورت روزانه محاسبه شده و به بانک‌ها اعلام می‌شود، ولی درخواست‌های مردمی زیادی داشتیم که دستگاه‌ها در شب‌ها خوب سرویس می‌دهند ولی در طی روز و زمانی که بیشترین نیاز از سوی مردم برای این دستگاه‌ها وجود دارد به خوبی پاسخ‌گو نیستند.

وی ادامه داد: به این منظور تا حدود یک ماه آینده برنامه‌ای داریم که به این وسیله اگر تراکنش ناموفق بانکی مثلا از ساعت دو تا شش صبح باشد، کارمزدی که از بانک صادر کننده کارت دریافت می‌شود به مراتب خیلی کمتر از تراکنش ناموفق بانکی است که از ساعت 10 صبح تا 12 ظهر یا چهار عصر تا هشت شب باشد، چون مردم در آن ساعات انتظار سرویس دارند و وظیفه‌ی بانک‌ها سرویس دهی بهتر در ساعات پیک است.

به گزارش ایسنا ناموفق بودن تراکنش به دلایلی از جمله قطع ارتباط سوئیچ بانک صادرکننده کارت با مرکز شتاب، خاموش بودن سامانه‌های مرتبط با کارت بانک صادرکننده کارت و یا عدم توانایی سوئیچ بانک صادرکننده کارت به پاسخگویی به تراکنش در زمان مقرر شده به وقوع می‌پیوندد.

چنانچه نسبت تراکنش‌ موفق یک بانک به کل تراکنش‌های شتابی آن بانک کمتر از 85 درصد باشد، به ازای هر تراکنش ناموفق مبلغ 1500 ریال کارمزد از بانک صادر کننده کارت اخذ می‌شود.

روش محاسبه کارمزد به این صورت است که چنانچه نسبت تراکنش‌های ناموفق یک بانک به کل تراکنش‌های شتابی آن بانک در طول شبانه‌روز کمتر از پنج درصد باشد و به عبارتی تراکنش‌های موفق بیش از 95 درصد باشد به ازای تراکنش‌های ناموفق کارمزدی از بانک صادر کننده کارت اخذ نمی‌شود.

اما اگر 90 تا 95 درصد تراکنش‌ها در 24 ساعت شبانه‌روز موفق باشد و پنج تا 10درصد ناموفق، به ازای هر تراکنش ناموفق مبلغ 500 ریال از بانک مربوطه اخذ می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  +    =  61