همه شعب بانک مستقل می‌شوند

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه:

یکی از مبانی اجرای انضباط اقتصادی می‌تواند الکترونیکی کردن سیستم بانکی، سیستم گمرکی، سیستم مالیاتی و مبادلاتی باشد.

غلامرضا مصطفی‌پور ـ‌ مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به ایسنا گفت: یکی از دلایلی که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ورود به بانکداری الکترونیکی را در اولویت فعالیت خود قرار داده این است که در قالب بانکداری الکترونیکی می‌توان هزینه‌های اجرایی خدمات بانکی از جمله هزینه‌های مبادلات، حمل و نقل، ملزومات، پرسنلی را به حداقل ممکن کاهش داده و از طرفی درآمدهای کارمزدی ناشی از ارائه خدمات متنوع و با کیفیت را به حداکثر برسانیم و با استفاده از بانکداری الکترونیکی این بانک می‌تواند در شرایط توجیه اقتصادی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انضباط اقتصادی به معنای مستندسازی و ضبط فعالیت‌های انجام شده است تصریح کرد: یکی از کلیدی‌ترین و موثرترین سیستم‌های برقراری انضباط بخصوص در امور اقتصادی و اداری، جلوگیری از ورود موارد غیر مستند به سیستم است.

به اعتقاد او مستندسازی کلیه عملیات بانکی و مالی فقط از طریق سیستم الکترونیکی موجب جلوگیری از اعمال سلیقه‌ها و مدیریت‌های حاشیه‌ای خواهد شد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصریح کرد: از زمان تاسیس این بانک‌ با توجه به تاکید مسئولان کشور در هر چه‌ سریع‌تر فعال شدن شعب، این بانک فعالیت خود را در سراسر کشور آغاز کرده که از این تعداد 300 شعب به صورت شعب مستقل بانک فعالیت دارند که حدود 200 شعبه به صورت آن‌لاین متصل هستند.

وی درباره شعب دو منظوره بانک خاطرنشان کرد: به مروز زمان و با توجه به تجربه بدست آمده به این نتیجه رسیده‌ایم که بهتر است کلیه شعب بانک مستقل بشوند و از این رو در صدد برآمدیم تا همه شعب خود را مستقل کنیم و تعداد شعب دو منظوره را کاهش دهیم.

مصطفی‌پور با بیان اینکه هدف این بانک بیشتر خداپسندانه و خیرخواهانه بوده و بخش عمده منابع مورد نیاز آن توسط افراد خیرجو و از بین آحاد جامعه تامین می‌شود گفت: به همین منظور باید این بانک از تعداد شعب و پراکندگی موزون در سطح کشور برخوردار باشد و به همین منظور به موجب دستورالعمل تنظیمی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، اعلام آمادگی کرده تا در کلیه وزارتخانه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و مساجد که داوطلب حضور در این بانک باشند شعبه دایر کند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

68  ⁄  17  =