قمار برای طلای ۲۰۰۰ دلاری

در حالی که قیمت جهانی طلا پس از رشد متوالی در 12 سال گذشته از ابتدای امسال تاکنون بیش از 17 درصد کاهش داشته سئوال اصلی اینجاست که آیا قیمت طلا بار دیگر به دوران رشد و صعود خود بازخواهد گشت؟

به گزارش طلا به نقل از پایگاه اینترنتی "پرواکتیو اینوستور"، صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود از ادامه خرید طلا توسط بانک های مرکزی جهان در ماه آوریل خبر داده است. ترکیه، یونان، قزاقستان، روسیه و آذربایجان کشورهایی هستند که میزان ذخایر طلای خود را در ماه آوریل افزایش داده اند.
این برای هفتمین ماه متوالی است که این کشورها برای متنوع کردن ذخایر ارزی خود و نگرانی ها نسبت به نوسانات شدید ارزش دلار و یورو اقدام به خرید طلای بیشتر کرده اند.
در چنین شرایطی سئوال مهم این است که آیا با توجه به کاهش شدید قیمت طلا در هفته های اخیر، اکنون زمان مناسبی برای خرید طلا توسط سرمایه گذاران به شمار می رود؟
"جان اینگ" رئیس موسسه سرمایه گذاری مایسون کانادا از جمله کارشناسانی است که معتقد است قیمت طلا طی ماه های آینده به شدت افزایش خواهد یافت.
وی در این باره تاکید کرد: قیمت جهانی طلا تا پایان امسال به بیش از 2000 دلار در هر اونس خواهد رسید.
وی تصریح کرد: تجزیه و تحلیلهای تکنیکال نشان می دهد که افت شدید قیمت طلا در کوتاه مدت مقدمه ای برای افزایش چشمگیر آن در بلند مدت خواهد بود.
قیمت طلا از ابتدای امسال تنها 17 درصد کاهش یافته ولی بهای این فلز طی 12 سال گذشته 700 درصد رشد داشته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  28