سیستم تصمیم یار و اعتبارسنجی مشتریان کارت های اعتباری معرفی شد

از سوی شرکت اطلاع رسانی اعتباری و اعتبارسنجی ایرانیان

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت اطلاع رسانی اعتباری و اعتبارسنجی ایرانیان از محصولات نرم افزاری به نام سیستم تصمیم یار و اعتبارسنجی مشتریان کارت های اعتباری خبر داد و گفت:. این سیستم یک نرم افزار فراگیر مدیریت استراتژیک است که برای مشتریان کارت های اعتباری بانک ها، طراحی و تولید شده است.

     به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مجید شکوهی با بیان مطلب فوق افزود: این راه حل نرم افزاری، کلیه فرآیندهای ایستگاه های کاری و گردش کار به همراه قواعد، رویه ها و سیاست های تصمیم گیری برای درخواست کنندگان کارت اعتباری از بانک ها را در بر دارد.

وی اولین وی‍ژگی این سیستم را بخش مدیریت فرایندها برشمرد و بیان کرد: در این بخش متناسب با ساختار سازمانی، گردش کار و وظایف کاربران، فرآیندهای اعطای اعتبار به صورت مکانیزه، تعریف و مورد استفاده قرار می­گیرد. فرآیندهای کارت اعتباری که در سیستم تعبیه شده­اند عبارتند از درخواست صدور، درخواست تمدید، درخواست تغییر سقف اعتبار، درخواست تعویض، درخواست غیرفعال کردن/ فعال کردن، درخواست تسویه و درخواست ابطال کارت اعتباری است همچنین، به منظور سهولت انجام فرآیندها، امکان انجام این فرآیندها از دو طریق اینترنتی و شعبه ای فراهم شده است.

data-src=https://ebinews.com/img/files/644636390129998672.jpg

وي در ادامه دومین وی‍ژگی را بخش اعتبارسنجی و مدیریت تصمیم گیری اعلام کرد و گفت: بخش مدیریت تصمیم گیری، حاوی دو مشخصه اصلی است.

وی با اشاره به اینکه مشخصه اول، طراحی و نصب کارت های امتیازدهی اعتباری،  به منظور اعتبارسنجی درخواست کنندگان کارت اعتباری انجام شده است بیان داشت: این کارت های امتیازی بر اساس داده های موجود، مشتریان را اعتبارسنجی نموده، و پس از محاسبه امتیاز اعتباری، سقف اعتبار تخصیصی برای وی را پیشنهاد می­کند. همچنین، رفتار مشتری در مصرف اعتبار و بازپرداخت اعتبار مصرفی به طور دائمی مورد بررسی قرار می­گیرد. در نتیجه با پایش رفتار مشتری می­توان پیش بینی های لازم از نظر کاهش یا افزایش اعتبار و امثال آن را به عمل آورد. مشخصه دوم این بخش به درج رویه ها و دستورالعمل های تصمیم گیری مربوط می­شود که با کد گزاری قواعد مربوطه و با بکارگیری قواعد مزبور، سیستم، درخواست متقاضی را بررسی و همراه محاسبات مربوط به امتیازدهی، به صورت برخط در خصوص مشتری پیشنهاد تصمیم می نماید.

 

وی تصریح کرد، این سیستم به گونه­ای طراحی شده است که پس از ثبت اطلاعات متقاضی در سیستم، براساس اطلاعات وارد شده و به منظور سهولت در تصمیم­گیری، سیستم به صورت Online مشتری را براساس اطلاعات ارائه­شده اعتبارسنجی نموده و نسبت به ارائه کارت اعتباری و میزان یا سقف اعتبار وی تصمیم­گیری می­کند. 

وی گفت: با توجه به ارائه پیشنهاد تصمیم توسط سیستم، از اخذ هرگونه تصمیم­گیری سلیقه­ای جلوگیری می­شود و عدالت در اعطای اعتبار برقرار می­گردد که این امر خود بیانگر اهمیت استفاده از این سیستم در نظام بانکی کشور است.

شکوهی گفت: سیستم تصمیم یار کارت اعتباری – شعبه­ای شامل بخش­های مختلفی از جمله پیشنهاد اولیه، پیشنهاد نهایی، تصمیم نهایی، ارسال به سیستم مدیریت کارت، دریافت از سیستم مدیریت کارت، لیست درخواست­های صادر شده و لیست درخواست­های رد شده می­باشد که بر اساس سطح دسترسی تعیین شده در سیستم، کاربران به هر یک از بخش­های مربوطه دسترسی خواهند داشت. در سیستم تصمیم یار کارت اعتباری – اینترنتی فقط تا انتهای بخش پیشنهاد اولیه که طی آن اطلاعات هویتی مشتری دریافت می­شود، قابل مشاهده است.

وی افزود: شرکت اطلاع رسانی اعتباری و اعتبارسنجی ایرانیان در سال 1391 موفق گردید این سیستم را در دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک کشور طی شماره 204911 به ثبت رسانده و گواهی تأیید فنی نرم افزار و حق مالکیت معنوی آن را از مرجع مذکور دریافت کند.

از جمله مزایای سیستم تصمیم یار و اعتبارسنجی کارت اعتباری، امکان درخواست کارت اعتباری از طریق اینترنت؛ یک دست نمودن قواعد تصمیم گیری؛ اعتبارسنجی مشتریان بر اساس ضوابط تعیین شده از سوی بانک؛ افزایش سرعت بررسی و تصمیم گیری و افزایش حجم عملیاتی؛ کاهش هزینه های بررسی های دستی و نیروی انسانی؛ کاهش ریسک مشتریان و در نتیجه افزایش و سودآوری محصول؛ امکان اجرای برنامه های وفاداری و پایش مشتریان و ارائه خدمات به مشتریان با ریسک کمتر می باشد.

 

                                                                                                                                                                                                     

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3