بانک‌ها بورسی‌ها را در اولویت تسهیلات قرار دادند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خواستار اصلاح بخشنامه ضمانت اوراق بهادار توسط بانک مرکزی شد و از اولویت قرار دادن شرکت‌های فعال و شفاف بازار سرمایه در تسهیلات دهی توسط بانک‌ها خبرداد.

علی صالح آبادی در گفتگو با مهر خواستار اصلاح برخی بخشنامه های بانکی در ارتباط با بازار سرمایه توسط بانک مرکزی شد و گفت: یکی از این بخشنامه ها، ضمانت اوراق بهادار است که بر اساس آن، هر اوراقی قبل از دریافت ضمانت باید مجوز بانک مرکزی را اخذ نماید.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اصلاح این بخشنامه عنوان کرد: به جای اینکه موردی از بانک مرکزی مجوز اخذ شود که این کار بوروکراسی را نیز طولانی تر می کند، بهتر است که دستورالعملی صادر شود که اوراقی که بخواهند ضمانت بگیرند، ضوابط خاصی را رعایت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد پرداخت تسهیلات به شرکت های بورسی و فرابورسی اظهارداشت: بر اساس بسته بانک مرکزی بانکها متناسب با شفافیت و نقدشوندگی شرکت های بورسی و فرابورسی می توانند آنها را در اولویت قرار دهند. 

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: در حال حاضر بانکها شرکتهایی که در بازار سرمایه حضور دارند را از نظر تسهیلات دهی در اولویت قرار می دهند و در اعطای تسهیلات با آنها راحت تر برخورد می کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  3  =