صفرزاده رئیس جدید اداره کل حسابداری مدیریت و آمار معرفی شد

با بازنشستگی شهراد نصرا… زاده رئیس اداره کل حسابداری مدیریت و آمار، مسعود صفرزاده به عنوان رئیس جدید این اداره کل معرفی و منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک ملی جمال دامغانیان عضو هیأت مدیره در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید اداره کل حسابداری مدیریت و آمار که با حضور تنی چند از مدیران امور و مسئولان ستادی برگزار شد، با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران بخش مالی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تلاش‌های زیادی توسط همکاران بخش مالی صورت گرفت و نمود اصلی آن برگزاری مطلوب مجمع بانک بود که افتخاری برای بانک محسوب می‌گردد.
وی تهیه صورت‌های مالی بانک، پاسخگویی مناسب به سازمان‌های نظارتی، پیگیری تکالیف مجمع بانک، استخراج، پالایش و آرایش اطلاعات و تهیه گزارش‌های تلفیق را از مهمترین فعالیت‌های این بخش در سال گذشته عنوان کرد و گفت: مجموعه این اقدامات منجر به ایجاد امنیت مالی در بانک شده است.
عضو هیأت مدیره با تشریح فعالیت‌های اداره کل حسابداری مدیریت و آمار از نصرا… زاده به طور ویژه تقدیر کرد و بیان داشت: ایشان نمونه‌ای بارز و مثال‌زدنی از یک مدیر بانک ملی ایران است.
وی، صفرزاده را از همکاران متعهد و دلسوز بانک دانست و مسئولیت ایشان را بسیار حساس و مهم عنوان کرد.
عضو هیأت مدیره در ادامه با تشریح نقش حسابداری در سازمان ابراز داشت: نیاز روزافزون موسسات و سازمان‌ها به اطلاعات صحیح و بهنگام جهت به‌کارگیری در فرایند تصمیم‌گیری مدیران، مقوله‌ای اجتناب‌ناپذیر است.
وی حسابداری را الفبای بنگاه‌های اقتصادی عنوان کرد و گفت: اطلاعات حسابداری در صورتی می‌تواند در فرایند تصمیم‌گیری موثر باشد که دارای ویژگی‌هایی نظیر مرتبط بودن و قابلیت اتکا باشد.
دامغانیان با اشاره به نقش و جایگاه مهم بخش مالی و حسابداری اظهار داشت: این بخش، تصمیم‌گیری‌های کلان بانک را جهت می‌دهد و بنیان ضوابط و بخشنامه‌هاست.
به گفته وی ظرف دو سال گذشته اتفاق مطلوب و ضروری در این بخش صورت گرفته و در جهت اصلاح ساختار مالی، به سمت و سوی حسابداری مدیریت حرکت شده است.
عضو هیأت مدیره افزود: حسابداری مدیریت، مجموعه قواعد ثابت نیست و اطلاعات واقعی و برآوردی را برای کمک به مدیران در عملیات روزانه و برنامه‌ریزی عملیات آتی به کار می‌گیرد و با مسائل خاصی که مدیران در سطوح مختلف با آن رو‌ به رو هستند، سر و کار دارد.
وی اضافه کرد: حسابداری مدیریت، نوعی سیستم اندازه‌گیری و گردآوری اطلاعات مالی و عملیاتی است که فعالیت مدیریتی و رفتارهای انگیزشی را هدایت کرده و ارزش‌های فرهنگی مورد نیاز برای رسیدن به اهداف استراتژیک سازمان را ایجاد و حمایت می‌کند.
روح‌ا… لهرابیان مدیر امور مالی نیز در این مراسم، بدنه اداره کل حسابداری مدیریت و آمار را بسیار توانمند، قوی و تخصصی معرفی و ابراز امیدواری کرد با حضور صفرزاده در این اداره کل، تحقیقات در کنار مباحث مالی قرار گیرد و سمت و سوی حرکت این اداره در کنار امور فنی و تخصصی مالی به سوی مباحث مدیریتی نیز حرکت کند.
در بخش پایانی مراسم، روسای سابق و جدید اداره کل حسابداری مدیریت و آمار به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل و مسئولیت‌های این اداره پرداختند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

69  +    =  76