کاهش ۵ درصدی حق بیمه اتکائی اجباری برای بیمه‌ها

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به کاهش حق بیمه اتکایی اجباری رشته‌های بیمه‌ای گفت: امسال 5 درصد از اتکایی اجباری بیمه‌های زندگی و 5 درصد هم از بیمه‌های غیر زندگی کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سید محمد کریمی در گفت‌وگو با فارس در مورد میزان کاهش حق بیمه اتکایی اجباری رشته‌های بیمه‌ای در سال جاری گفت: در راستای اجرای ماده 114 قانون برنامه پنجم توسعه، دولت می‌تواند حق بیمه اتکایی اجباری رشته‌های مختلف را به تدریج کاهش دهد.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: بر این اساس، سال گذشته 5 درصد از این حق بیمه را از بیمه‌های زندگی کاهش دادیم.

وی تصریح کرد: امسال نیز 5 درصد دیگر از بیمه‌های زندگی و 5 درصد هم از بیمه‌های غیر زندگی کاهش می‌دهیم، یعنی امسال حق بیمه اتکایی اجباری بیمه‌های زندگی 40 و بیمه‌های غیرزندگی 20 درصد است.

کریمی گفت: کاهش این حق بیمه به این مفهوم است که بخشی از ذخیره مالی شرکت‌های بیمه‌ای که تاکنون نزد بیمه مرکزی نگهداری می‌شد به خود آنها منتقل می‌شود تا شرکت‌ها بتوانند با نقدینگی واگذار شده، سرمایه‌گذاری انجام داده و توانگری خود را افزایش دهند؛ البته باید به ذخایرشان هم اضافه کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  4