آمریکا تحریم بانک عراقیِ همکار با ایران را لغو کرد

دولت آمریکا تحریم های وضع شده علیه یک بانک عراقی را که به همکاری با نظام بانکی ایران متهم شده بود لغو کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، بانک اسلامی ایلاف عراق سال میلادی گذشته به دلیل همکاری با بانک توسعه صادرات ایران مورد تحریم های آمریکا قرار گرفته و دسترسی این بانک به نظام مالی آمریکا قطع شده بود.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده بود بانک اسلامی ایلاف باید برای دسترسی مجدد به نظام مالی آمریکا باید گام هایی بردارد که از آن جمله مسدود کردن حساب های بانک توسعه صادرات ایران و کاهش تجارت با بخش مالی ایران است.

معاون وزیر خزانه داری آمریکا در این باره گفت: «ما امروز به بانک اسلامی ایلاف که دوباره وارد نظام مالی آمریکا شده است خوشامد می گوییم و از سایر اشخاص و نهادها در سراسر جهان می خواهیم از این بانک الگو بگیرند».

دیوید کوهن که به محافل صهیونیستی نزدیک است مسوول مستقیم پیگیری تحریم های ایران در دولت آمریکا محسوب می شود. وی افزود: «خروج نام این بانک از فهرست تحریم های ایران نشان می دهد تحریم های ما انعطاف پذیرند و اگر دلیلی که منجر به تحریم بانکی شده منتفی شود آن بانک از شمول تحریم ها خارج خواهد شد».

بر اساس قانونی که در سال 2012 از تصویب کنگره آمریکا گذشته است واشنگتن می تواند بانک های خارجی را که با بانک ها،‌شرکت ها یا اتباع ایران رابطه دارند مورد تحریم قرار دهد. این نخستین بار است که آمریکا بر اساس این قانون تحریم های وضع شده علیه یک موسسه خارجی را لغو می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  10