زندانیان از بانک ها وام قرض‌الحسنه می گیرند

براساس رای نمایندگان 2000 میلیارد ریال از محل وجوه قرض الحسنه بانک ها به منظور پرداخت تسهیلات به زندانیان اختصاص یافت و همچنین تحصیل ایثارگران، حافظان کل قرآن و قاریان ممتاز نیز رایگان شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، بهارستان نشینان در هشتمین جلسه بررسی لایحه بودجه سال 92 بندهای 69 ، 71 و 72 را بدون تغییر تصویب کردند که بر اساس بند 69، تحصیل ایثارگران، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری و مشمولان بند « ک » ماده 20 قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و موسسات پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پرورشی دولتی رایگان است.

در عین بررسی این بند پیشنهاد اضافه شدن مدرسان قرآن کریم از سوی یکی از نمایندگان مطرح شد که با مخالفت نمایندگان روبرو شد.
همچنین یکی دیگر از نمایندگان نیز درخواست اضافه شدن عبارت « غیر دولتی » در پایان این پاراگراف داشت که این پیشنهاد نیز مورد قبول واقع نشد .
همچنین در بند 71 نیز آمده است : سازمان‌های مناطق آزاد تجاری و صنعتی موظف هستند منابع موضوع این بند را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

همچنین متن بند 72 لایحه بودجه که به تصویب وکلای ملت رسیده است، به این شرح است: به منظور پرداخت تسهیلات به زندانیان نیازمند مبلغ 2 هزار میلیارد ریال از محل وجوه قرض الحسنه بانک ها در اختیار حساب مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند قرار می‌گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  −    =  46