ستاد رسمی و خودجوش دولتی‌ها برای اسفندیار

ته شده است که مشایی ستاد رسمی ندارد و هرچه وجود دارد به صورت خودجوش از طرف حامیان وی است ولی از دو روز پیش اخباری در برخی رسانه‌ها منتشر شده است که جلوی این نقل قول‌ها علامت سوال می‌گذارد.

گفته شده است که مشایی ستاد رسمی ندارد و هرچه وجود دارد به صورت خودجوش از طرف حامیان وی است ولی از دو روز پیش اخباری در برخی رسانه‌ها منتشر شده است که جلوی این نقل قول‌ها علامت سوال می‌گذارد.

به گزارش افکار نیوز، اسفندیار رحیم مشائی از ابتدای دولت نهم نامی آشنا در سپهر سیاسی کشور بوده است . نامی که بعد از گذشت 8 سال هنوز هم مواضع و تصمیماتش برای کسانی که گذری به وقایع سیاست میکنند جالب توجه و در بسیاری از مواقع واکنش برانگیز است.

از دیرهنگامی که گمانه زنی‌ها در مورد کاندیدهای انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری کم کم نقل محافل و رسانه ها شده بود یکی از کسانی که به عنوان محتمل ترین گزینه مطرح میشد مشایی بود و ماهها طول کشید تا این گمانه ها در آخرین روز ثبت نام کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم جامه واقعیت به تن کرد و در دقایق پایانی دوربین خبرنگاران تصاویر دویار غار دولت یعنی اسفندیار رحیم مشایی و محمود احمدی نژاد در ستاد انتخابات کشور را ثبت کردند.

ثبت نامی که حواشی آن قابل پیش بینی بود از حضور دقیقه نودی و همزمانی با ورود آیت الله هاشمی رفسنجانی به ستاد انتخابات کشور گرفته تا صحنه های همراهی احمدی نژاد با اسفندیار در قالب برادری مهربان و همچنین سخنرانی تاریخی محمود احمدی نژاد که گفت :" احمدی نژاد یعنی مشایی و مشائی یعنی احمدی نژاد " و یا " ایشان همه نقاط قوت دولت را به همراه دارد و می‌تواند جانشینی شایسته برای ادامه راه دولت دهم باشد".

ستاد انتخاباتی مشایی

به هر تقدیر اسفندیار دولت نامزدی خود را برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده است و طبیعتا در حال سازماندهی فعالیتهای تبلیغاتی خود است. هرچند گفته شده است که مشایی ستاد رسمی ندارد و هرچه وجود دارد به صورت خودجوش از طرف حامیان وی است ولی از دو روز پیش اخباری در برخی رسانه ها منتشر شده است که جلوی این نقل قولها علامت سوال می‌گذارد.

از جمله این اخبار تشکیلی ستادی مردمی با مسئولیت عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر سابق تعاون، کار و امور اجتماعی است، که با نگاهی به مسئولان اصلی و کمیته های این ستاد که «مردمی» نامیده شده، می بینیم که همه مدیران این ستاد را مدیران دولتی تشکیل داده اند.

بر اساس این خبر علاوه بر شیخ‌الاسلامی به عنوان رئیس، فقیه (قائم مقام)، داوری (مسئول کمیته تبلیغات)، امیدی شهرکی(کمیته استانها)، ذبیحی(کمیته تبلیغات)، قاسمی (کمیته سیاسی) و اجلالی (مسئول استان تهران) مسئولان اصلی این ستاد هستند.

ابوالحسن فقیه رئیس جمعیت هلال احمر، عبدالرضا داوری مشاور مستعفی وزیر کشور، امیدی شهرکی مدیرکل سیاسی امنیتی سابق دفتر رئیس‌جمهور و مدیرعامل کنونی خبرگزاری دولت (ایرنا)، علی ذبیحی سرپرست سابق تامین اجتماعی و قائم مقام سابق وزیر نیرو، حسن قاسمی از عوامل نزدیک به مشایی مستقر در روزنامه ایران و فرید اجلالی معاون سابق وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سابق سازمان بازنشستگی کشوری هستند.

تشکیل این ستاد در حالی است که بر اساس نص صریح قانون انتخابات و خصوصا ماده 68 این قانون و تبصرهای آن استفاده از امکانات دولتی برخلاف قانون است و متاسفانه دولت در طول 8 سال اخیر نشان داده است که در برخی موارد عمل به قانون برایش اولویت اول نیست.

به هر تقدیر مسئله اصلی که بسیاری از آرایشهای سیاسی برای روز انتخابات بر اساس آن شکل میگیرد حضور قطعی اسفندیار رحیم مشایی در عرصه رقابت های انتخاباتی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  ⁄    =  21