از هر پنج نفر کاربر موبایلی دو نفر قربانی جرایم سایبری

گزارشات جرایم سایبری نورتن 2012 نشان میدهد:

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد از هر پنج نفر کاربر موبایلی در آفریقا و خاورمیانه، دو نفر قربانی جرایم سایبری می‌شوند. تقریبا 87 درصد از مشتریان در خاورمیانه و آفریقا دارای موبایل هستند و 78 درصد آن‌ها از گوشی‌های خود برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مطابق با گزارش جرایم سایبری نورتن 2012،  تقریبا 87 درصد از مشتریان در خاورمیانه و آفریقا دارای موبایل هستند و 78 درصد آن‌ها از گوشی‌های خود برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند اما تعداد کمی از آن‌ها از دستورالعمل‌های ضروری برای امنیت محتوا و دستگاه خود پیروی می‌کنند.

این تحقیق نشان می‌دهد که یک چهارم کاربران گوشی‌های موبایل در خاورمیانه و آفریقا اعلام کرده‌اند که همیشه اپلیکیشن‌ها را از منابع قابل اعتماد دانلود نمی‌کنند. علاوه بر این 29 درصد از کاربران موبایلی از روش‌های ناامن پرداخت برای خرید موبایلی استفاده کرده و اطلاعات حساس کارت اعتباری خود را بدون محافظت در معرض دید قرار می‌دهند. 

بیش از یک چهارم (28 درصد) از افراد جهت محافظت از اطلاعات شخصی خود از پسورد استفاده نمی‌کنند. در صورت سرقت و یا گم شدن گوشی گنجینه‌ای از اطلاعات شخصی که در گوشی ذخیره شده است مانند ایمیل‌های شخصی و دروازه‌ای به اطلاعات حساس مانند مکاتبات کاری، پسورد سایر حساب‌های فعال و صورتحساب‌های بانکی برای استفاده غیر مجاز گشوده خواهد شد.

منبع:تارنماي ايران كيش

www.thepaypers.com

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  5  =