آمریکا ۶ شرکت خارجی و ایرانی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد

دولت آمریکا در راستای اقدامات ضد ایرانی خود و با اصرار بر سیاست شکست خورده تحریم، 2 شرکت خارجی و 4 شرکت و یک فرد ایرانی را به فهرست تحریم های خود علیه ایران اضافه کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، آمریکا در ادامه اقدامات ضد ایرانی خود دو شرکت دیگر را که گفته می شود در دور زدن تحریم ها به ایران کمک کرده اند در فهرست تحریم ها قرار داد و مجازات هایی را نیز علیه 4 شرکت ایرانی که مدعی شده به غنی سازی اورانیوم در این کشور کمک کرده اند وضع کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که شرکت اماراتی حمل و نقل دریایی سمبوک را که با دیمیتریس کامبیس، تاجر یونانی دخیل در فعالیت های فروش نفت ایران در ارتباط بوده، در فهرست تحریم ها قرار داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا در ماه مارس به این بهانه که دیمیتریس کامبیس به صورت مخفیانه یک شبکه حمل و نقل دریایی از سوی تهران را برای دور زدن تحریم ها مدیریت می کرده، تحریم هایی را علیه وی وضع کرد.

روز پنجشنبه این وزارتخانه اعلام کرد که کامبیس از شرکت تازه تاسیس سمبوک برای مدیریت 8 نفتکش به نمایندگی از شرکت ملی نفتکش ایران استفاده کرده است. این کشتی ها برای ترانزیت کشتی به کشتی نفت ایران در خلیج فارس با هدف دور زدن تحریم ها مورد استفاده قرار گرفته اند.
بر اساس این تحریم ها، شهروندان آمریکایی از معامله با کامبیس منع شده اند و شرکت های حمل و نقل مزبور و تمامی دارایی هایشان که تحت قلمرو قضایی دولت آمریکا قرار داشته باشند، بلوکه می شوند.

کامبیس پیشتر هرگونه همکاری با ایران و فعالیت برای ترانزیت نفت این کشور را تکذیب کرده بود.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین تحریم هایی را علیه بانک ایران و ونزوئلا اعمال کرد و اعلام نمود که این بانک خدمات مالی برای تسهیل معاملات نفتی ایران ارائه داده است. در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا همچنین آمده است، این موسسه مالی در اصل با سرمایه گذاری مشترک ایران و ونزوئلا ایجاد شده، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ونزوئلا همچنان با این بانک که مقر آن در تهران قرار دارد در ارتباط است.

به علاوه، وزارت امور خارجه آمریکا 4 شرکت ایرانی و یک شهروند این کشور را که مدعی است در تهیه تجهیزات مورد استفاده در برنامه هسته ای نقش داشته اند، تحریم کرده است. سه عدد از این شرکت ها عبارتند از، شرکت آلومینات، شرکت پارس آمایش صنعت کیش و شرکت تحقیقاتی پیشرو سیستم.

بر اساس ادعای وزارت امور خارجه آمریکا، یک شهروند ایرانی نیز به تازگی در فهرست تحریم ها قرار گرفته است. 

پاتریک ونترل، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «ما از موسسات مالی خواسته ایم تا با قطع روابط مالی با این شرکت ها و اشخاص به گونه ای رفتار کنند که دسترسی شان به سیستم مالی آمریکا قطع نشود.»

منتقدان تحریم ها می گویند، این محدودیت ها نمی تواند برنامه هسته ای ایران را کند نماید و خللی در اراده مقامات ایرانی برای ادامه فعالیت های هسته ای به وجود بیاورد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  67  =  72