ارائه پشتیبانی تعمیرگاهی رایگان از سوی بیمه ایران

مدیرکل بیمه ایران استان قزوین از ارائه طرح همیار مشتری برای نخستین بار در استان قزوین خبرداد که خسارت دیدگان در صورت تمایل می‌توانند کارهای پیگیری تعمیر خودرو خسارت دیده را به صورت رایگان از بیمه ایران دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا حسین ملکی راعی امروز در نشست خبری بیان کرد: شرکت بیمه ایران طی سال 91 در استان قزوین 240 هزار بیمه نامه صادر کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال 90 از رشد 40 درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: در این مدت 94 هزار فقره پرونده خسارت مورد ارزیابی قرار گرفته و خسارت آن پرداخت شده که این پرونده‌ها نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 41 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بیمه ایران استان قزوین اضافه کرد: در مجموع در صدور بیمه نامه‌ها رشد داشته‌ایم به طوری که بیمه اتومبیل شخص ثالث 54 درصد مجموع فروش بیمه نامه‌ها را شامل می شود البته بررسی آماری نشان می دهد که ضریب خسارت استان 77 درصد و هزینه‌های بیمه گری 82 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: در بحث آموزش و پرورش که یکی از قراردادهای مهم کشوری است طی سال 91 مبلغ 50 میلیارد ریال خسارت در استان پرداخت شده همچنین در حوزه بیمه عمر دو میلیارد و در بیمه تکمیلی یک میلیارد و 60 میلیون ریال پرداختی داشته ایم.

ملکی راعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 35 هزار نفر در مجموعه بیمه ایران از خدمات تکمیلی استفاده می‌کنند که به این رقم 230 هزار بیمه حوادث دانش آموزی و 22 هزار بیمه کارکنان دولت را نیز می‌توان اضافه کرد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر بیمه ایران با فعالیت‌هایی که داشته 50 درصد از سهم فروش بیمه استان را در اختیار دارد.

مدیرکل بیمه ایران استان قزوین توضیح داد: آمارهای پرداخت خسارتی نیز حکایت از کاهش تصادفات دارد چراکه طی سال 91 در بخش خسارت شخص ثالث با 7100 پرونده 250 میلیارد ریال پرداخت خسارتی داشته‌ایم که این رقم در سال 90 با هشت هزار و 600 فقره بالغ بر 161 میلیارد ریال بوده است؛ در مجموع در سال 91 بیمه ایران 488 میلیارد تومان خسارت در بخش‌های مختلف پرداخت کرده است.

وی با اشاره به تسهیلات جدید بیمه ایران برای مشتریان اظهارداشت: مطابق ماده 22 قانون صدور بیمه نامه اگر ذینفع به نظر کارشناس معترض باشد می تواند کارشناسی را برای بررسی مجدد معرفی کند و بیمه نیز کارشناس دیگری را معرفی خواهد کرد که در ادامه این دو کارشناس، کارشناس دیگری را معرفی می‌کند که با نظر آن کارشناس به عنوان کارشناس مرضی الطرفین رأی نهایی صادر می شود ولی بررسی‌ها نشان می دهد که تاکنون هیچ فردی از این امکان قانونی استفادده نکرده است که به نظر می رسد دلیل آن هزینه‌های مادی و غیر مادی این پیگیری است.

ملکی راعی توضیح داد: از این رو ما کارشناسی را با معرفی کانون کارشناسان رسمی دادگستری در بیمه اران مستقر کرده‌ایم تا اگر کسی به نظر کارشناسی اعتراض داشت بتواند با سهولت بیشتری این موضوع را پیگیری کند همچنین این امکان در ساختمان جدید پایانه پرداخت خسارت بیمه انجام می شود تا مشتریان بتوانند به راحتی نسبت به دریافت خدمات اقدام کند.

وی اعلام کرد: یکی دیگر از اقداماتی که برای موضوع حمایت از مشتریان انجام داده‌ایم انعقاد قرارداد با مراکز تعمیرگاهی است که به زودی این خدمات به مشتریان ارائه می شود.

مدیرکل بیمه ایران استان قزوین ادامه داد: براساس این طرح 40 واحد تعمیرگاهی که خدمات کامل خودرو را ارائه می کنند در شهر قزوین و حومه شناسایی شده که در فاز نخست با 10 واحد تعمیرگاهی وارد مذاکره شده‌ایم تا مراجعه کنندگان به بیمه ایران در صورتی که خودرو آنها دچار خسارت بود می توانند خسارت وارده را به صورت نقدی دریافت کنند و یا تعمیر خودرو با معرفی بیمه ایران به یکی از این واحدهای تعمیرگاهی به صورت کامل انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این روش تعمیرکاران مجرب و خبره را شناسایی می کنیم و با اعطای امتیاز و دادن ستاره این تعمیرگاه‌ها مشخص می شود و مشتریان نیز می توانند براساس رضایتمندی خود به تعمیرگاه‌ها رأی دهند که در نهایت مشتریان بعدی تعمیرگاه هایی که برتر بودند را برای انجام کار انتخاب خواهند کرد البته برای انجام این خدمات قراردادی میان مدیریت تعمیرگاه و مشتری به امضا می رسد که در آن نوع خدمات و مدت زمان آن تعیین خواهد شد همچنین کارشناسی از بیمه ایران بر انجام کار از ابتدا تا انتها نظارت کرد و حتی در پایان کار خودرو را نیز تحویل خواهد گرفت.

ملکی راعی بیان داشت: ما هیچ وظیفه ای به جز برآورد خسارت و پرداخت آن نداریم ولی اقداماتی این چنین تنها برای افزایش سطح رضایتمندی میان مشتریان است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

82  ⁄    =  41