تمهیدات بیمه دی برای حل مشکل بازنشستگان

مدیرعامل بیمه دی با بیان اینکه شرکت بیمه دی در حال برطرف کردن مشکلات بازنشستگان از طریق افزایش مراکز پرداخت خسارت و کاهش مراجعه مردم است، گفت: در دو ماه گذشته حدود 60 تا 70 درصد اسناد مالی بیمارستان‌ها را پرداخت کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس قرارداد بیمه تکمیلی درمان بیمه دی که نیمه دوم سال گذشته با کانون بازنشستگان تامین اجتماعی منعقد شده و بر اساس آن بازنشستگان تأمین اجتماعی تحت پوشش درمان تکمیلی آن بودند، مدتی است موجب نارضایتی عده‌ای از بیمه‌شدگان و بازنشستگان شده که بخشی از این مشکل مربوط به عدم خدمات رسانی بیمارستان‌های طرف قرارداد و بخشی هم مربوط به زمانبر بودن مراحل پرداخت خسارت و شلوغی مراکز پرداخت خسارت این شرکت است.

در همین راستا برای پیگیری موضوع به سراغ مدیر عامل این شرکت بیمه‌ای رفتیم.

مرتضی علی‌حسینی در گفت‌وگو با فارس در مورد قرارداد بیمه تکمیل درمان بیمه دی با بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت: قراردادی که از سال گذشته با کانون بازنشستگان بسته شده به این صورت است که رقم 10 هزار و 450 تومان از مستمری ماهانه بازنشستگان تأمین اجتماعی تحت عنوان سرانه بیمه تکمیلی کسر و به طور ماهانه و از طریق کانون بازنشستگان به شرکت بیمه دی پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت بیمه‌ دی افزود: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد، اغلب حقوق‌بگیران از بیمه پایه درمان برخوردارند که خدمات محدودی ارائه می‌کنند و به همین دلیل بسیاری از دستگاه‌ها و ادارات با انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی، مجموعه خود را بیمه می‌کنند تا از نظر هزینه درمانی با مشکل مواجه نشوند.

علی‌حسینی تصریح کرد: براساس قرارداد منعقده، یک بخش از سرانه دریافتی مربوط به بیمه عمر، آتش سوزی و حوادث بازنشستگان است که در صورت فوت بیمه‌شده یا سایر اتفاقات، مبلغی به عنوان بیمه عمر به آنها پرداخت می‌شود.

وی گفت: خدمات درمانی نیز به دو صورت خدمات سرپایی و بستری عرضه می‌شود که خدمات سرپایی به سه قسمت تقسیم می‌شود که در هرکدام از این موارد، روش پرداخت متفاوت است.

مدیرعامل بیمه دی گفت: بیمه‌شدگان بستری می‌توانند تا سقف 10 میلیون تومان از خدمات بیمارستان‌های طرف قرارداد استفاده کنند و سپس بیمارستان اسناد را جمع‌آوری و به شرکت بیمه ارسال می‌کند تا هزینه پرداخت شود که این فرآیند بدون مراجعه بیمه‌شده انجام می‌شود و بیمه‌شدگان در بیمارستان از خدمات بیمه دی بهره‌مند می‌شوند.

* پرداخت حدود 70 درصد اسناد بیمارستان‌ها

وی اضافه کرد: در دو ماه گذشته حدود 60 تا 70 درصد اسناد مالی بیمارستان‌های طرف قرارداد را پرداخت کرده‌ایم و بسیاری از بیمارستان‌هایی که با بیمه‌ دی مشکل قرارداد داشته‌اند، تا پایان این ماه مجدداً با شرکت قرارداد می‌بندند.

علی‌حسینی در مورد بیمارستان‌های لغو قرارداد شده با این شرکت گفت: تعدادی از بیمارستان‌ها لغو قرارداد کرده‌اند، مشکلشان در حال حل شدن است و بخش دیگری از مشکلات بعضی بیمارستانها نیز مربوط به خود آنها است، برای مثال اسنادی که می‌فرستند، پس از رسیدگی و کارشناسی مشخص می‌شود، برخی از اسناد واقعی نیست و در واقع بیمارستان بیش از آنچه که هزینه نموده مطالبه کرده بنابراین شرکت تمایل به ادامه همکاری با این قبیل مراکز را ندارد.

* اسناد بیمارستان‌ها در حال بررسی است

وی ادامه داد: تا الان بخش رسیدگی به اسناد مالی مغفول مانده بود و فقط مبلغی به عنوان علی‌الحساب به بیمارستان‌ها پرداخت می‌شد، از این رو به دلیل اختلافاتی که وجود داشته، حجم انباشته‌ای از اسناد بیمارستانها و بیمه شدگان وجود دارد که در حال رسیدگی است و ان‌شاءالله پس از رسیدگی، پرداخت قطعی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: البته شرکت بیمه‌گر همیشه به میزان محدودی به بیمارستان بدهی دارند تا اگر کسوراتی در اسناد مالی پیدا شد، با مشکل مواجه نشود.

مدیرعامل بیمه دی اظهار داشت: از هفته گذشته رسیدگی به اسناد بیمارستان‌ها آغاز شده و متأسفانه برخی بیمارستان‌ها رعایت تعرفه‌ها و ضوابط وزارت بهداشت را نمی‌کنند و به آنها اخطار می‌کنیم که اگر رویه خود را تغییر ندهند با آنها لغو قرارداد خواهیم کرد.

علی‌حسینی افزود: تقریباً تمام بیمارستان‌های واجد شرایط تهران که با شرکت لغو قرارداد کرده بودند، مجدداً جذب شده‌اند و تعامل خود را با آنها داریم.

* طلب بیمارستان‌ها در حال پرداخت است

مدیرعامل بیمه‌ دی با بیان اینکه در 2 ماه گذشته حدود 24 میلیارد تومان به بیمارستان‌ها پرداخت شده که حدود 60 تا 70 درصد مطالبات آنها بوده و بخشی هم مربوط به قرارداد گذشته است که در موقع مساعد پس از رسیدگی و تأمین منابع پرداخت خواهد شد و مبلغ 7 میلیارد تومان نیز جهت خسارات سرپایی پرداخت شده است.

وی در مورد مشکلات بیمه‌گذاران تأمین اجتماعی دریافت خسارت در مرکز خیابان ایرانشهر گفت: بیمه‌گذارانی که تا سقف 200 هزار تومان خسارت دارند، در همان مرکز به صورت نقدی دریافت می‌کنند و افرادی که بیش از این مبلغ خسارت دارند، حواله برای آنها صادر می‌شود و خسارت را در محل ساختمان شرکت بیمه دی دریافت خواهند کرد.

علی‌حسینی افزود: از ابتدای بهمن 91 تا 21 فروردین امسال، 90 هزار پرونده سرپایی به شرکت واصل شده که از این تعداد 65 پرونده سرپایی، کارشناسی شده و 52 هزار پرونده آن پرداخت خسارت شده است.

وی ادامه داد: دلیل شلوغی مرکز پرداخت خسارت نیز همین مراجعات و به خصوص انتظار دریافت نقدی مبالغ کمتر از 200 هزار تومان است.

مدیرعامل بیمه دی در مورد چگونگی رفع مشکل پرداخت خسارت گفت: سیستم جدیدی برای پرداخت خسارت از اوایل اردیبهشت تعریف کرده‌ایم که براساس آن، به مراجعان شماره پیگیری داده می‌شود و شماره حساب سیبایی که از طریق آن حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند از آنها گرفته شده و پس از بررسی پرونده، خسارت به حساب بیمه‌شده واریز می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برای کاهش تراکم جمعیت در مرکز خسارت خیابان ایرانشهر، مرکزی در پایانه بیهقی با ظرفیت بالا شروع به کار کرده و در کاهش تراکم مؤثر بوده است.

*راه‌اندازی دو مرکز جدید پرداخت خسارت در آینده نزدیک

علی‌حسینی گفت: از مردم شمال و شمال شرق تهران تقاضا می‌کنیم به مرکز پایانه بیهقی مراجعه کنند و براساس برنامه‌ای که داریم 2 مرکز دیگر در شرق و غرب تهران برای پذیرش اسناد بیمه‌شدگان راه‌اندازی خواهد شد تا بیمه‌شدگان با صرف کمترین وقت به نزدیک‌ترین مرکز ارائه مدارک مراجعه کنند.

وی در مورد زمان رسیدگی به پرونده‌ها گفت: رسیدگی به حجم انبوهی از پرونده‌ها در ماه زمان‌بر است و متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها حدود سه ماه است.

مدیرعامل بیمه دی ضمن عذرخواهی از مردم به دلیل مشکلات به وجود آمده در خدمت‌رسانی به آنها گفت: امیدواریم این مشکلات تکرار نشود و تا چند روز آینده اغلب بیمارستان‌های خوب تهران آماده خدمت‌رسانی خواهند بود که در آینده این زمان کمتر نیز خواهد شد.

وی ضمن تشکر از تلاشهای کانون با اشاره به تعامل مناسب با کانون بازنشستگان گفت: خواهشمندیم کانون تعامل خود را در پرداخت حق بیمه‌ها با بیمه دی بیشتر کند و در توجیه و اطلاع‌رسانی مردم بیشتر تلاش کنند.

علی‌حسینی در مورد بدهی بیمه دی به برخی بیمارستان‌ها گفت: در جلسه‌ای که با مسئولان بیمارستان‌ها داشته‌ایم، تعهد کرده‌ایم طلب آنها را پرداخت کنیم، اما بیمارستان‌ها هم این حق را به ما بدهند که پولی که به آنها پرداخته‌ایم، علی‌الحساب است و برای بستن حساب‌هایمان لازم است که اسناد آنها به طور کامل رسیدگی شود.

مدیرعامل بیمه دی گفت: با توجه به اینکه حقوق بازنشستگان تا بیست‌وپنجم هر ماه به حسابشان واریز می‌شود اگر کانون زودتر حق بیمه را به حساب شرکت واریز کند، می‌توانیم طلب بیمارستان‌ها را زودتر پرداخت کنیم تا حسن اعتماد متقابل ایجاد شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  40