تجلیل از بانکهای برتر در زمینه انطباق با بانکداری بدون ربا،بانکداری شرکتی و حقوق بانکی

پژوهشکده پولی و بانکی درقالب سه مسابقه تخصصی انجام می دهد :

پژوهشکده پولی و بانکی در­نظر دارد همزمان با همایش سالانه سیاست­های پولی و ارزی که در 5 و6 خردادماه سال جاری برگزار می شود در قالب سه مسابقه تجارب و دستاوردهای بانکها را در زمینه انطباق با بانکداری بدون ربا،بانکداری شرکتی و حقوق بانکی مورد ارزیابی و تجلیل قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی در­نظر دارد همزمان با بیست­ و سومین همایش سالانه سیاست­های پولی و ارزی که در خردادماه سال جاری برگزار می شود، سه مسابقه تخصصی در حوزه بانکداری به شرح زیر برگزار نماید:

مسابقه انطباق با شریعت در بانکداری بدون ربا: ارزیابی و تحلیل تجارب بانک‌های کشور

بیش از سه دهه از اجرای قانون عملیات بانکی بدون ربا در کشور می‌گذرد و در طول این مدت، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کشور فعالیت‌های گوناگون و متفاوتی را جهت انطباق فعالیت‌های خود با تعالیم بانکداری اسلامی انجام داده‌اند. با این حال، این فعالیت‌ها کمتر مستند بوده و امکان تحلیل آن‌ها وجود ندارد که خود ضرورت بازخوانی این تجارب و تبیین نقاط قوت و ضعفی را که دارند  برجسته می‌نماید.

با توجه به این ضرورت، مسابقه «انطباق با شریعت در بانکداری بدون ربا: ارزیابی و تحلیل تجارب بانک‌های کشور» همزمان با بیست و سومین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی برگزار می‌شود.

هدف از این مسابقه، جمع‌آوری تجارب بانک‌های مختلف در حوزه اجرای بانکداری بدون ربا، تحلیل آن‌ها و انتخاب بهترین تجارب جهت تشویق است.

بهترین طرح شناسایی و گروه بندی مشتریان بانکداری شرکتی

یکی از موضوعاتی که برای نخستین بار در بیست و سومین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی با محوریت ثبات اقتصادی و حمایت از تولید، به صورت ویژه طرح خواهد شد، مباحث مربوط به بانکداری شرکتی به عنوان یکی از مناسب‌ترین سامانه‌های بانکی برای حمایت از تولید می‌باشد. در این راستا و به منظور جلب مشارکت بانک‌ها و فرهنگ‌سازی در این زمینه، مسابقه بهترین طرح شناسایی و گروه­بندی مشتریان بانکداری شرکتی، طراحی گردیده است.

شبیه‌سازی دادگاه در زمینه حقوق بانکی

همزمان با بیست‌ و سومین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی، نخستین دوره مسابقات شبیه‌سازی دادگاه (Moot Court) در زمینه حقوق بانکی در سطح کشور برگزار خواهد شد. موضوع نخستین دوره مسابقات، تقلب در اعتبارات اسنادی و مسائل حقوقی مرتبط با آن می‌باشد.

مهم‌ترین مخاطبین و منتفعین این مسابقه کارکنان ادارات حقوقی، مدیران میانی بانک‌ها و پژوهشگران حقوق بانکی می‌باشند که با شرکت در این مسابقات فرصت دارند پایه‌های تئوریک تصمیمات خود را تقویت و خلاء‌های موجود در عملکرد خود را مرتفع سازند. برای دانشجویان حقوق نیز این مسابقه به منزله فرصتی استثنایی ‌است تا بی‌آنکه نگران مسئولیت‌ها و عواقب احتمالی تصمیمات خود باشند، آموخته‌های نظری خود را در سطح عمل آزمایش نمایند. علاوه بر این، مدیران بانک‌ها و موسسات مزبور فرصتی می‌یابند تا مستعد‌ترین دانشجویان را برای همکاری‌های آینده خود شناسایی کنند.

علاقمندان جهت کسب اطلاع از شرایط برگزاری مسابقات می­توانند به تارگاه همایش به­نشانی www.mbri.ac.ir/conf23 مراجعه و یا با شماره تلفن­های 88657396 و 88657397 تماس حاصل فرمایند.

یادآور می­شود پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بیست ­و سومین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی را با موضوع ثبات اقتصادی و حمایت از تولید در روزهای پنجم و ششم خرداد­ماه سال جاری در مرکز همایش­های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می­کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  6