مدیران عامل شرکت داده پردازی ایران طی سالهای ۵۷ تا کنون

مدیران عامل شرکت داده پردازی ایران طی سالهای 57 تا کنون شاهد حضور حدود 19 میرعامل بوده است که این عدد به معنای ان است که به طور متوسط در این شرکت هر 1.8 سال مدیرعامل بوده است.بلندترین دوران مدیریت را محمد مهدی خادم ازغدی و مسیح قائیمان داشته اند

مهندس فرامز خالقی از تیر 91 تا کنون.

و سه مدیرعامل غایب:

– حسین محمد 

-مهدی صمدانی

–  ابوالقاسم فصیحی

در آستانهء آغاز سال 1392  مهندس فرامرز خالقی مدیر عامل فعلی شرکت داده پردازی ایران به منظور تجلیل از زحمات مدیران عامل قبلی این شرکت و تبریک سال نو و تبریک سال نو در دفاتر فعلی این افراد حضور یافته و با ایشان به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

همچنین  به دلیل درگذشت مرحوم جناب آقای حسین محمد  و عدم حضور  آقایان: مهدی صمدانی و  ابوالقاسم فصیحی در ایران، امکان دیدار مهندس خالقی با این دو تن وجود نداشت

درباره داده پردازی

فعالیت های شعبه آی بی ام (IBM) در ایران که بعدها به عنوان شرکت داده پردازی ایران شناخته شد، در سال 1336 و هم زمان با اجرای سرشماری عمومی کشور و به کارگیری دستگاه های کارت خوان آغاز شد. با توجه به زمینه های رو به گسترش کاربرد کامپیوتر در انجام محاسبات ریاضی و ذخیره سازی اطلاعات، به مرور فعالیت های این شرکت در بسیاری از سازمان ها، وزارتخانه ها و دانشگاه ها توسعه پیدا نمود به گونه ای که در سال های 56 و 57، با قریب به چهارصد نیروی متخصص، به طور تقریبا انحصاری تمامی فعالیت های پردازش و محاسبات الکترونیک در مراکز مهم تصمیم گیری، برنامه ریزی و دانشگاهی کشور را برعهده داشته است.         

 با پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به شرایط خاص کشور شعبه آی بی ام با واگذاری تمامی امکانات و تجهیزات و حفظ نام تجاری با عنوان شرکت آی بی ام سابق وابسته به سازمان برنامه و بودجه به فعالیت های خود ادامه داد. در سال 1363، سازمان برنامه و بودجه کشور – سازمان مدیریت و برنامه ریزی – به عنوان نماینده قانونی دولت در موضوع مرتبط با فعالیت شرکت آی بی ام سابق، به دلیل وابستگی و نیاز به فعالیت های این شرکت، شرکتی با عنوان داده پردازی ایران را به ثبت رساند و تمامی حقوق مادی و معنوی شرکت آی بی ام سابق به این شرکت منتقل شد.

 شرکت داده پردازی ایران در طول سال های دهه هفتاد، به ویژه در دوران جنگ تحمیلی عراق، علی رغم مشکلات ناشی از تحریم اقتصادی، پشتیبانی و ارایه خدمات در زمینه تجهیزات کامپیوتری برای مراکز حساس و استراتژیک کشور را بر عهده داشته و در تمام این دوران نیز عملکرد بسیار موفقی را از نظر درآمد و سود داشته است. باتوجه به سیاست دولت در واگذاری شرکت های دولتی، در سال 1379 بخشی از سهام شرکت داده پردازی ایران در مقابل تعهدات دولت به صندوق بازنشستگی کشوری به این صندوق واگذار شد.

 شرکت داده پردازی ایران به عنوان سیصد و هشتمین شرکت بورسی کشور در گروه رایانه و فعالیت های وابسته به آن، شناسایی شده و معاملات سهام آن از طریق سازمان بورس اوراق بهادار انجام می گیرد. در سال 1381 شرکت ملی انفورماتیک ایران بخش عمده سهام شرکت را از صندوق بازنشستگی خریداری که پس از آن نیز به عنوان سهام دار عمده شرکت شناخته می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. فرامرز خالقی می گوید

    با سلام و احترام با اطلاع می رساند
    کوتاه ترین زمان مدیریتی متغلق به جناب آقای مسیح قائمیان نبوده است و با احتساب زمان های موجود و محاسبه مجدد، این صفت متعلق به بزرگوار دیگری است. ضمنا با احتساب دوره سرپرستی جناب آقای کسمایی ( که در واقع از اسفند ماه 84 لغایت مرداد 85 و دوره ریاست هیات مدیره بودن جناب آقای قائمیان بود) از انقلاب تا کنون 20 مدیر عامل در این شرکت مشغول انجام وظیفه بوده اند.
    موفق و موید باشید.

ارسال یک پاسخ

62  +    =  65