سیستم بانکی معبر فاسد‌اقتصادی

نماینده مجلس:

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به سالروز صدور فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی‌گفت: فساد اقتصادیی نیست که بستر آن در سیستم بانکی ایجاد نشده و از سیستم بانکی عبور نکرده باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  عزت الله یوسفیان با اشاره به سالروز صدور فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی(10 اردیبهشت ماه 1380)، اظهارداشت: اتفاقات و تصمیم گیری هایی که در 5 سال اخیردر راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی در ستاد افتاده بی سابقه بوده است هرچند که هنوز با نقطه مطلوب مورد نظر رهبری فاصله دارد.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی افزود: بیش از 45 هزار هکتار از اراضی تصرف شده توسط ستاد به بیت المال بازگردانده شد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهارداشت: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بیش از 160 جلسه با بدهکاران بانکی داشته و برای بازگرداندن بدهی آنها تدابیر خاصی اندیشیده است.

وی با اشاره به این که مسئولیت اصلی ستاد با سران سه قوه است و آنها باید پاسخگو باشند گفت: اقداماتی که در 5 سال اخیر درستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی انجام شد بی سابقه بود و اعلام نشدن آنها را نباید به کم کاری تعبیر کرد.

یوسفیان ملا افزود: مجلس در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی مصوبات زیادی داشته است که قانون ارتقای سلامت اداری یکی از آنهاست و در این قانون برای اولین بار فساد اقتصادی تعریف مشخصی پیدا کرد.

به گفته عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی‌هرسال حسب نظر رییس مجلس برای وصول معوقات بانکی دربودجه تصمیم گیری می شود که بند 28 قانون بودجه در سال 90 و بند 29 این قانون در سال 91 به همین منظور اضافه شد و بر این اساس اجازه وصول مطالبات از سایر اموال بدهکاران داده شد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر ناکارآمدی سیستم پولی و بانکی کشور، گفت: فساد اقتصادی نیست که بستر آن در سیستم بانکی ایجاد نشده و از سیستم بانکی عبور نکرده باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  61  =  71