تغییر ماهیت بانک سابق آرین به شرکت سرمایه‌گذاری یا تأمین سرمایه

یک مقام مسئول بانک سابق آرین اعلام کرد :

یک مقام مسئول بانک سابق آرین گفت: این شرکت می تواند به شرکت سرمایه گذاری یا تامین سرمایه تغییر فعالیت دهد و اگر هم مجمع عمومی تصمیم بر منحل شدن بانک بگیرد، با تعیین مدیر تسویه این مساله انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مهر غلامحسن اصغرزاده زعفرانی در جمع خبرنگاران گفت: پس از افزایش سرمایه 200 میلیارد تومانی این شرکت و عدم پذیرش آن توسط بانک مرکزی که منجر به عودت 130 میلیارد تومانی وجوه حاصله به خریداران این سهام شد، 70 میلیارد تومان سرمایه اولیه در حساب این شرکت باقی ماند. لذا با توجه به عدم صدور مجوز برای انجام فعالیت بانکداری و به موجب تصمیمات مجمع عمومی عادی شرکت در پایان سال مالی 90، مدیریت شرکت تصمیم گرفت تا با تعیین تکلیف شرکت این مبلغ را صرف خرید اوراق مشارکت نماید و بر این اساس به ازای هر سهم سودی 50 تا 60 ریالی محقق شد.

وی درمورد بازگشایی نماد این شرکت در بازار پایه گفت: با توجه به عدم تمایل برخی از سهامداران برای ماندن در سهام این شرکت، از بورس تقاضا شد تا نماد بانک را در بازار پایه باز نماید و در این خصوص نیز با یکی از شرکت های کارگزاری برای بازار گردانی آن مذاکره کرده ایم.

زعفرانی در مورد شکایت سهامداران بانک آرین به دیوان عدالت اداری ابراز داشت: در مجمع سال گذشته این ماموریت از سوی سهامداران بر عهده ما گذاشته شد که جهت حفظ منافع سهامداران، چه از طریق مذاکره با بانک مرکزی و چه از طریق سایر مراجع قانونی اقدامات لازم صورت پذیرد که اقداماتی نیز در این زمینه به عمل آمده و نتیجه این پیگیری‌ها در مجمع عمومی به اطلاع سهامداران خواهد رسید تا در این مجمع در مورد انحلال یا تغییر فعالیت بانک آرین نیز تصمیم گیری شود.

وی در برابر این سوال که در صورت عدم انحلال، فعالیت این بانک در قالب چه موضوعی تعریف خواهد شد، ابراز داشت: با توجه به آنکه فعالیت این شرکت باید در بازار سرمایه تعریف شود، این شرکت می تواند به شرکت سرمایه گذاری یا تامین سرمایه تغییر فعالیت دهد و اگر هم مجمع عمومی تصمیم بر منحل شدن بانک بگیرد، با تعیین مدیر تسویه این مساله انجام خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄  8  =