آخرین وضعیت کارت های اعتباری کارگران

دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور با اشاره به تاخیر در واگذاری کارت اعتباری کارگران گفت: در سال 89 به صورت نمادین از کارتی رونمایی شد که تا کنون برای قشر کارگر عملی نشده است و متاسفانه خبری دقیق درباره این طرح نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک آرش فراز در گفت‌وگو با تسنیم، طرح اعطای کارت اعتباری کارگران را شکست خورده اعلام کرد و افزود: این طرح به دست تعداد محدودی از  جامعه وسیع کارگری رسید به همین دلیل این طرح از نگاه ما شکست خورده است و بانک‌های عامل که مسئولیت تامین اعتبار برای این طرح را داشتند نتوانستند موفق عمل کنند.

وی طرح اعطای کارت اعتباری کارگران را طرحی در جهت تقویت قدرت خرید آنها اعلام کرد و افزود: ارائه سبد کالای معیشت کارگری می‌تواند جایگزین خوبی برای این طرح باشد.

فراز بیان کرد: اگر اقلام عمده به صورت غیر نقدی در قالب سبد کالای معیشت خانوار با قیمتی ارزان‌تر از بازار در دست کارگران قرار گیرد راه‌گشای بخشی از مشکلات آنهاست.

دبیرکل  مجمع عالی نمایندگان کارگران با انتقاد از تاخیر و غفلت در تدوین سند ملی کار شایسته به عنوان سند مادر و بالادستی ناظر بر هر گونه تغییر و اصلاح قانون کار، گفت: اگر این سند تدوین شود فصل جدید در نظام کار و تولید رخ خواهد داد و حل مشکلاتی مانند تقویت قدرت خرید کارگران،اصلاح قانون کار و تامین اجتماعی، مشکلات متعدد درباره قراردادهای کاری را در خود دارد.

فراز با اشاره به برگزاری همایش ملی کار شایسته در سال 89  خاطر نشان کرد: چندین سال از برگزاری آن همایش که با محوریت تدوین سند کار شایسته  با حضور شرکای اجتماعی سه جانبه (دولت ، کارگر ، کارفرما) برای تاکید به ضرورت اجرای تعهدات خود در مسیر دستیابی و حصول به مفاد سند ملی کار شایسته پیمان و میثاقی دوباره برگزار شد، متاسفانه پس از آن مراسم دیگر خبری از تدوین سند کار شایسته نشده است.

فراز تدوین سند کار شایسته را بر اصلاح قانون کار مقدم خواند و افزود: تدوین سند کار شایسته از سوی دولت در لایحه قانون برنامه پنجم توسعه ارائه و با تایید مجلس در این قانون گنجانده شده است، بنابراین بی توجهی به آن در تصویب قانون کار اقدامی متضاد با تصمیم گیری های قبلی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  3  =