رئیس پژوهشکده بیمه: صنعت بیمه همچنان در کشور بکر مانده است

رئیس پژوهشکده بیمه با بیان اینکه صنعت بیمه همچنان در کشور بکر مانده است ، گفت : بسیاری از رشته‌های بیمه‌ای از جمله بیمه عمر و پس‌انداز با وجود مزیت‌هایی که دارد، هنوز مورد توجه قرار نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی؛ دکتر غدیر مهدوی دلیل این امر را تا حدودی ناشی از فقر دانش بیمه‌ای، کمبود فرهنگ‌سازی و تبلیغات مناسب در جهت ترویج رشته‌های بیمه‌ای و همچنین فعال نبودن شرکت‌های تخصصی در کشور دانست و گفت : امروز همه حوزه‌ها به‌خصوص حوزه‌های اقتصادی، بدون پوشش و بهره‌مندی از خدمات صنعت بیمه، دارای کاستی و نقصان است.
 
مهدوی تاکید کرد: پژوهشکده بیمه برای پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی و توسعه تحقیقات علمی و کاربردی در زمینه بیمه و همچنین ساماندهی پژوهش‌های بیمه‌ای و فراهم آوردن بستر مناسب رشد و توسعه صنعت بیمه در کشور، برای رفع این مشکلات و محدودیت‌ها تلاش می کند و تاکنون هم توانسته است در توسعه فرهنگ بیمه تاثیرگذار باشد.
 
وی افزود: صنعت بیمه نسبت به سال‌های گذشته از رشد و توسعه نسبتا مناسبی برخوردار بوده است ، اما به نظر می‌رسد با توجه به ظرفیت‌هایی که در این صنعت وجود دارد هنوز با میانگین جهانی فاصله زیادی داریم ؛ برای نمونه با وجود تلاش‌هایی که درخصوص توسعه و شناساندن بیمه عمر در بین مردم صورت گرفته، اما هنوز در این مورد نسبت به دیگر کشورها عقب هستیم، به‌طوری‌که فقط 10درصد از تقاضای خرید بیمه به بیمه‌های عمر اختصاص دارد و این درحالی است که میانگین جهانی چند برابر است. 
 
البته این ضعف در حالی است که انباشت سرمایه در بیمه‌های عمر باعث پیشرفت و توسعه صنعت بیمه، افزایش سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی، ایجاد اشتغال و درنهایت رونق اقتصاد در کشور می‌شود و درنتیجه مزیت‌های بسیاری نیز برای کشور به همراه دارد. هرچند رویکرد کنونی صنعت بیمه، توسعه هرچه بیشتر بیمه عمر در کشور است، اما هنوز نتوانسته به نتیجه مطلوب خود دست یابد و اگر این رویکرد عملیاتی شود، شاهد تحول رشد بیمه‌های عمر خواهیم بود. 
 
نمادهای صنعت بیمه استاندارد می شود
 
رئیس کل بیمه مرکزی، محمد تائبی مدیر کل روابط عمومی این سازمان را با حفظ سمت به عنوان رئیس کارگروه استانداردسازی و نظارت بر نمادهای صنعت بیمه منصوب کرد.
 
به گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، این کار در اجرای ایین نامه برنامه شورای عالی بیمه و لزوم ایجاد هویت بصری برای صنعت بیمه در سطح کشور مانند یک شکل کردن تابلو شرکت های بیمه، شعب، نمایندگان و کارگزاران بیمه انجام می گیرد. 
 
همچنین برای آشنایی بیشتر افکار عمومی با خدمات بیمه ای و استفاده بیشتر جامعه از این خدمات به منظور ایجاد اطمینان، آرامش و امید به آینده، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای تهیه، چاپ و انتشار کتاب و نشریات سراسری بیمه ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشارات مستقل گرفته است. 
 
محمد تائبی مدیر کل روابط عمومی بیمه مرکزی با اعلام این مطلب گفت : بیمه مرکزی به عنوان نهاد حاکمیتی دولت، تلاش های قابل توجهی برای ایجاد و تقویت ظرفیت های لازم برای توسعه فرهنگ بیمه با رویکرد مستندسازی برنامه ها انجام داده است و اکنون پس از یک سال تلاش این روابط عمومی با حمایت رئیس کل این نهاد حاکمیتی هدایت کننده بیمه های بازرگانی، موفق به دریافت مجوز انتشارات مستقل شد. 
 
تائبی با اشاره به ادامه انتشار نشریه quotation mark پیک بیمه quotation mark به عنوان نشریه درون صنعت بیمه در روابط عمومی بیمه مرکزی، افزود : با تربیت نیروی انسانی موثر و کارآمد برای انتشار نشریه سراسری و اعتماد به توان تخصصی و کارشناسی از ظرفیت های جدید برای انتشار کتاب و نشریات سراسری( روزنامه، هفته نامه، دوهفته نامه و ماهنامه ) استفاده خواهد شد. 
 
بیمه مرکزی امیدوار است زمینه های لازم را برای توسعه فرهنگ بیمه برای احاد جامعه ایرانی فراهم آورد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

57  −    =  51