غضنفری: فقط یک نفر بودم؛ نتوانستم مقاومت کنم

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به حضور وزیر صنعت در این کمیسیون به منظور تفحص از توزیع کالا‌های اساسی گفت: در شرایط فعلی حذف ارز مرجع روغن خام، شکر و برنج درست نبود ولی وزیر اعلام کرد در مقابله با این مسلئه تنها یک نفر بودم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  عبد‌الکریم رجبی در گفت‌وگو با تسنیم در مورد مسائلی که در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر صنعت برگزار شد، اظهار داشت:‌در این جلسه مسئله تحقیق و تفحص از توزیع کالا‌های اساسی بین اقشار آسیب پذیر مطرح و تعدادی از نمایندگان که نسبت به این اقدام ابهام داشتند، سؤالاتی را از وزیر پرسیدند.

وی افزود: سؤال نمایندگان این بود که ایا وزارت صنعت نسبت به قیمت و توزیع کالا های اساسی که با ارز مرجع وارد شده‌اند کنترلی بوده که با نرخ کالا‌هایی که با ارز آزاد وارد شده‌اند متفاوت باشد؟ نمایندگان معتقد بودند نرخ کالا‌هایی که با نرخ آزاد و مرجع وارد شده در بازار هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد بنابراین آیا نظارتی بر تعییم صحیح قیمت کالا‌ها بوده یا خیر؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد پاسخ وزیر نسبت به این سؤالات تصریح کرد: وی توضیحاتی ارائه کرد و گفت که امکان نظارت وجود ندارد و وزارت صنعت نیز بر همین اساس تقاضای تک نرخی شدن کالا‌های اساسی را دارد.

رجبی در ادامه با بیان اینکه در این جلسه در مورد حذف ارز مرجع برخی کالا‌های اساسی نیز صحبت شد، بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور و نزدیک شدن به زمان انتخابات صلاح نیست نرخ ارز مرجع برخی کالا‌ها مثل روغن خام؛ شکر و برنج حدف شود زیرا اگر قرار باشد با نرخ مبادله‌ای محاسبه شود از نظر مالی به مردم فشار زیادی وارد می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در مورد نامه نگاری که وزارت صنعت با بانک مرکزی در مورد تداوم اختصاص ارز مرجع این سه کالا نیز صحبت شد، گفت: بله البته این تصمیم باید در هیئت دولت بررسی شود اما در حال حاضر به نتیجه‌ای نرسیده است ولی نمایندگان به وزیر صنعت اعلام کردند که شما نسبت به این اقدام باید مقاومت می‌کردید و با حذف ارز مرجع شکر، روغن خام و برنج موافقت نمی‌کردید که در مقابل وزیر صنعت گفت بنده یک نفر هستم و بیشتر از این نمی توانستم کاری کنم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1