نبود بیمه الکترونیک زمینه ساز بروز سو استفاده‌ در صنعت بیمه

طی یک تحقیق در بیمه مرکزی مشخص شد:

سازمان و بنگاه اقتصادی زمانی می تواند به حیات خود ادامه دهد که در آن نوآوری و خلاقیت و کارآفرینی بصورت پویا وجود داشته باشد و الا سیر نزولی خود را طی و در نتیجه به مرگ سازمان یا بنگاه دچار می شود/IT در ارتقاء سلامت نظام بیمه ای و پیشگیری از بروز فساد و صحت عمل کارکنان بیمه گر و نیز رضایت مشتریان نقش موثر دارزد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ریسک نیوز دلخوش معاون نظارتی بیمه مرکزی با بیان اینکه همه ما خوب می دانیم IT در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی وارد شده و در بسیاری از موارد IT یک ضرورت برای انجام صحیح امور تلقی می شود تصریح کردو بیمه ها نیز از این نیاز مستثنی نیستند.

وی گستردگی واحدهای بیمه گر و تنوع محصولات بیمه ای و نیز جمع آوری اطلاعات مربوط به مشتریان،  لزوم شفافیت و دقت اطلاعات، و نیز سرعت لازم و پرداخت خسارت موجب توجه بیشتر به نقش IT در شرکت های بیمه دانست.

این فعال صنعت بیمه  با بیان این که  نقش IT در ارتقاء سلامت نظام بیمه ای و پیشگیری از بروز فساد و صحت عمل کارکنان بیمه گر و نیز رضایت مشتریان موثراست اظهار داشت: درآسیب شناسی که از شرکت های بیمه ای انجام شده است فقدان یک نظام IT مناسب از جمله علل اصلی بروز سوءاستفاده ها در آنها و همچنین عدم ارائه بموقع و مطلوب خدمات بیمه ای به بیمه گزاران تشخیص داده شده و کارشناسان ذی صلاح رفع مشکل را استقرار نظام IT اعلام داشته اند.

وی ادامه داد: شرکتهای بیمه امروز و فردا نیازمند ظرفیت سازی و پیدا کردن بازارهای جدید با موضوعات نوین اعم از داخلی و خارجی هستند. 

دلخوش گفت: شرکت های بیمه خصوصی به لحاظ وضع قوانین و مقررات مناسب خود در جذب بهترین ها در کادر مدیریتی و تخصصی اقدام می کنند و این نیز بر خلاقیت و نوآوری شرکت های بیمه ای می افزاید.

وی مهم ترین راهکار های توسعه صنعت بیمه را ، برگزاری همایش ها؛ کمیسیون های تخصصی و بهره مندی از صاحب نظران و اندیشمندان؛ تبادل اطلاعات بین شرکت های بیمه ای و مشتریان ،بهره مندی از توانایی کارشناسی کشور نوآوری و کارآفرینی دانست.

21 اردیبهشت‌ 92 آخرین فرصت دریافت الحاقیه بیمه شخص‌ ثالث

این فعال صنعت بیمه گفت: افرادی که به تازگی بیمه نامه شخص ثالث خود را دریافت و یا تمدید کرده‌اند، با توجه به افزایش نرخ دیه تنها تا 21 اردیبهشت‌ماه 92 فرصت دارند تا الحاقیه خود را دریافت کنند.

 وی اظهار کرد: با توجه به افزایش نرخ دیه و تعیین قیمت‌های جدید بیمه شخص ثالث از سوی بیمه مرکزی مردم از این پس برای تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث با قیمت جدید حق بیمه پرداخت خواهند کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄    =  16