حداقل حقوق بازنشستگان ۷۰۰ هزار تومان است

بر اساس مصوبه هیات وزیران درباره افزایش 25 درصدی مستمری، حداقل حقوق بازنشستگان 700 هزار تومان است.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران مصوبه هیات وزیران درباره افزایش مستمری کلیه مستمری‌بگیران اعم از بازنشسته، ازکارافتاده و بازمانده برای اجرا ابلاغ شد.

تصویب‌نامه در خصوص افزایش مستمری کلیه مستمری‌بگیران اعم از بازنشسته، ازکارافتاده و بازمانده به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور ابلاغ شد.

هیات وزیران در جلسه مورخ 11فروردین1392 بنا به پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده (96) قانون تأمین اجتماعی ـ مصوب1354ـ تصویب نمود:

1ـ مستمری کلیه مستمری‌بگیران اعم از بازنشسته، ازکارافتاده و بازمانده به میزان بیست و پنج درصد افزایش می‌یابد.

2ـ پس از اعمال افزایش یادشده، حداقل دریافتی ماهیانه افرادی که میزان سابقه پرداخت حق بیمه آنها سی سال و بیشتر باشد، (اعم از سابقه پرداخت حق بیمه واقعی و نیز سنوات ارفاقی که به موجب قوانین مختلف نظیر اشتغال در مشاغل سخت و زیان‌آور ایجاد شده است) مبلغ هفت میلیون (7.000.000) ریال تعیین می‌شود.

3ـ اجرای تصویب‌نامه شماره 26580/ت42471هـ مورخ 9/2/1388 در خصوص مستمری‌بگیران بهره‌مند از حمایت یارانه‌ای دولت، منوط به پیش‌بینی ردیفی جداگانه در لوایح بودجه سنواتی و پرداخت اعتبار مربوط به سازمان تأمین اجتماعی می‌باشد.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ محمدرضا رحیمی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  1  =