آغاز سفر احمدی نژاد به ۳ کشور آفریقایی

رییس جمهوی اسلامی ایران به منظور گسترش روابط تهران با کشورهای آفریقایی، امروز (یک شنبه) درنخستین مرحله از سفر خود به سه کشور بنین، نیجر و غنا واقع در غرب آفریقا، عازم کشور بنین شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایرنا، «محمود احمدی نژاد» بعدازظهر امروز با بدرقه رسمی «محمدرضا رحیمی» معاون اول رییس جمهوری تهران را به مقصد بنین ترک کرد.

در مراسم بدرقه رسمی رییس جمهوری، مسعود زریبافان رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مرتضی بختیاری وزیر دادگستری و محمدحسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز حضور داشتند.

رییس جمهوری را در سفر به غرب آفریقا ، اسفندیار رحیم مشایی مشاور رییس جمهوری و رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد، مجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد رییس جمهوری، حمید بقایی معاون اجرایی رییس جمهوری، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه، مجید نامجو وزیر نیرو، محمدصادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی و اسدالله عباسی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراهی می کنند.

«محمود احمدی نژاد» رییس جمهوری روز یکشنبه پیش از ترک تهران برای سفر به سه کشور آفریقایی در جمع خبرنگاران گفت: توسعه روابط با آفریقا از سیاست های قطعی، تغییر ناپذیر و اصولی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، رییس جمهوری با بیان این که توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از جهات گوناگونی دارای اهمیت فراوانی است، افزود: همکاری با کشورهای مستقل برای پیشرفت، تقویت توانمندی های کشورهای مستقل، تشکیل جبهه کشورهای مستقل در مقابل استعمارگران، زورگویان و سلطه طلبان و تقویت همکاری های فرهنگی و سیاسی از اهداف اصلی توسعه روابط با آفریقا است.

رییس دوره ای جنبش عدم تعهد اظهار داشت: ایران روابط خوب و با سابقه طولانی با کشورهای آفریقایی دارد که در سال های اخیر نیز این روابط به سرعت در حال گسترش بوده است.

رییس جمهوری تصریح کرد: تاکنون تقریبا به نیمی از کشورهای آفریقایی سفر کرده و با مسوولان و رییسان جمهوری این کشورها دیدار کرده ایم و قراردادهای گوناگونی نیز منعقد شده است.

احمدی نژاد ادامه داد: سفر به سه کشور آفریقایی بنین، نیجر و غنا به دعوت رییسان جمهوری این کشورها انجام می شود و در این سفر یادداشت های تفاهم متعددی برای توسعه روابط ، سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی، انرژی، نیرو و موضوعات تجاری، فرهنگی و گردشگری امضا می شود.

رییس دوره ای جنبش عدم تعهد یادآور شد: توسعه روابط بهداشتی و درمانی با سه کشور آفریقایی یاد شده نیز جزء برنامه های این سفر است.

رییس جمهوری افزود: در این سفر، ضمن دیدار با رییسان جمهوری این کشورها، در مجالس برخی از این کشورها حضور می یابیم و با دانشگاهیان و نخبگان این کشورها نیز دیدار و گفت و گو خواهیم داشت.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: همچنین تلاش می کنیم علاوه بر تحکیم روابط ، گام های بلندتری را برای توسعه همه جانبه روابط برداریم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

89  −  88  =