کاهش ۱۲درصدی پیش بینی قیمت طلا در سال جاری

روند رشد قیمت طلا که از روز جمعه یعنی پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا آغاز شد امروز نیز ادامه یافته است. امروز همزمان با کاهش ارزش دلار، قیمت فلز زرد حدود یک درصد بالا رفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک طی هفته‌های اخیر بسیاری از نهادهای تحلیل‌گر با توجه به بهبود شرایط اقتصاد جهان پیش‌بینی های خود از قیمت طلا در سال جاری را کاهش دادند اما روز جمعه در گزارش وزارت کار آمریکا آمده بود کارفرماها در بخش غیرکشاورزی این کشور در ماه مارس تنها 88  هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند در حالی که انتظار می‌رفت 200 هزار از فرصت شغلی ایجاد شده باشد. کاهش خوشبینی‌ها به افق وضعیت اقتصاد آمریکا بر جذابیت طلا می‌افزاید. اما گزارش وزارت کار آمریکا به یک دلیل دیگر هم به افزایش قیمت طلا کمک کرد. اوضاع نامطلوب بازار کار به معنای اجرای سیاست‌های انبساطی برای مدتی طولانی است. تاثیر کاهش بودجه دولت و رشد مالیات‌ها در آمریکا به تدریج افزایش می‌یابد و دولت مجبور است اقدامات بیشتری برای رونق بخشیدن به اقتصاد و کاستن از نرخ بیکاری انجام دهد و این تلاش‌ها به کاهش ارزش دلار و رشد قیمت طلا کمک می‌کنند.

هفته پیش قیمت طلا به پایین‌ترین میزان در ده ماه گذشته رسید زیرا انتشار خبرهای مثبت از اقتصاد آمریکا و رشد ارزش دلار ادامه یافته بود. امروز ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای معتبر کاهش یافته و نیز سرمایه‌گذاران نسبت به آینده مانند قبل خوش‌بین نیستند. در واقع آنها منتظر هستند تا جهت‌گیری جدید بازار طلا مشخص شود.

فردا گزارش نشست اخیر کمیته فدرال بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا منتشر می‌شود و می‌توان فهمید این نهاد تا چه حد نسبت به اجرای برنامه‌های انبساطی پایبند است. تاکید مقامات بانک مرکزی آمریکا بر اجرای سیاست‌های یاد شده به نفع طلا است. اما عملکرد منفی طلا طی ماه‌های اخیر و بهبود نسبی اوضاع اقتصاد آمریکا از رشد شدید قیمت طلا جلوگیری خواهد کرد.

امروز دویچه بانک پیش‌بینی خود از قیمت طلا در سال جاری را 12 درصد کاهش داد و اعلام کرد امسال متوسط قیمت طلا 1637 دلار خواهد بود. بانک یوبی‌اس نیز با اشاره به حرکت سرمایه‌گذاران به سمت بازارهای مالی، نرخ‌های پایین تورم و بهبود شرایط اقتصاد جهان اعلام کرده است امسال متوسط قیمت طلا 1740 باشد. در گزارش قبلی این رقم 1900 دلار پیش‌بینی شده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

55  −  47  =