پسته ارزان شد

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: پسته شب عید در مراکز عرضه مستقیم کالا به قیمت هرکیلوگرم 30‌هزارتومان عرضه شد و دولت به تعهدات خود عمل کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایلنا اسدالله عسگر‌اولادی با بیان اینکه سالانه حدود 85‌درصد پسته تولید داخل به کشورهای جهان صادر می‌شود اظهار کرد: در سال‌91 حدود 180‌هزار‌تن پسته در کشور تولید شد و پسته مورد نیاز داخل کشور همیشه و در همه حال تامین است. وی با بیان اینکه کمبودی برای عرضه این محصول در بازار داخل وجود ندارد. خاطر‌نشان کرد: سرانه مصرف پسته برای هر نفر ایرانی سالانه حدود 300‌گرم است.

وی گرانی پسته در داخل کشور را متاثر از نرخ ارز و افزایش قیمت‌های جهانی دانست و اظهارکرد: در حالی که با افزایش نرخ ارز، قیمت تمامی محصولات وارداتی و صادراتی افزایش پیدا می‌کند، پس باید انتظار افزایش قیمت محصول صادراتی پسته را که یک محصول جهانی است، داشته باشیم.
 
عسگر‌‌اولادی تصریح کرد: خوشبختانه دولت به تعهدات خود درخصوص عرضه پسته 30‌هزار‌تومانی عمل کرد هر چند در برخی از نقاط شمال تهران این محصول تا 50 و 60‌‌هزار‌تومان نیز عرضه شد اما نیاز شب عید برطرف شد. رییس اتاق بازرگانی ایران و چین در خاتمه گفت: هم اکنون پسته برای صادرات به قیمت 30 تا 35‌هزار‌تومان و پسته برای مصرف داخل حدود 40 تا 45‌هزار‌تومان عرضه می‌شود و روند متعادلی در بازار طی می‌کند

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  9