کارمندان بانک های قبرس اعتصاب می کنند

کارمندان بانک‌های قبرس در پی نگرانی از به خطر افتادن صندوق بازنشستگی در دو بانک بزرگ این کشور، امروز پنجشنبه برای ساعاتی دست از کار خواهند کشید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک توافقنامه دولت قبرس با صندوق بین المللی پول، کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا در خصوص دریافت بسته کمک مالی ده میلیارد یورویی، به نگرانی کارمندان بانک در خصوص صندوق بازنشستگی در بانک قبرس- بزرگترین بانک این کشور- و بانک لایکی (Laiki) منجر شده است.
در پی نگرانی از به خطر افتادن صندوق‌های بازنشستگی در این دو بانک اتحادیه کارمندان بانک از همه اعضای خود خواست امروز به مدت دو ساعت دست از کار بکشند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیکوزیا، قبرس از زمان توافق در خصوص دریافت بسته کمکی شاهد ناآرامی در میان نیروهای شاغل نبوده‌ است؛ اما مفاد توافق‌نامه برای دریافت این بسته کمکی این کشور را به اصلاحاتی ناخوشایند، افزایش مالیات‌ها، کاهش نیروهای بخش‌های عمومی و خصوصی سازی شرکت‌های دولتی وادار خواهد کرد.
همچنین طبق یکی دیگر از مفاد این توافقنامه، افرادی که در حساب‌های پس انداز خود بیش از صد هزار یورو داشته باشند بخشی از سرمایه خود را از دست خواهند داد و یا تا مدت طولانی نمی‌توانند از حساب خود پول برداشت کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  +    =  63