رشد چشمگیر خرید اینترنتی در تمام کشورهای جهان

رقابت بانک‌ها بر سر جذب مشتری ادامه دارد

در آفریقای جنوبی 51 درصد افرادی که به اینترنت دسترسی دارند خرید آنلاین انجام می‌دهند. در کنیا و نیجریه این میزان به ترتیب 22 و 28 درصد است.در ایالات‌متحده تا سال 2014 ارزش خریدهای آنلاین به 248٫7 میلیارد دلار خواهد رسید و در اروپا فروش آنلاین به 160 میلیارد دلار رسیده است و سالانه یازده درصد رشد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تارنمای شاپرک، رشد چشمگیر خرید اینترنتی در تمام کشورهای جهان تا چند سال پیش خانواده‌ها برای تهیه مایحتاج خود به مراکز خرید محله می‌رفتند و اغلب مجبور بودند بر سر جای پارک اتومبیل رقابت کنند و ساعات زیادی صرف رفت‌وآمد و ایستادن در صف پرداخت پول اجناس می‌شد زیرا مردم در استفاده از خدمات خرید اینترنتی احساس امنیت نمی‌کردند و حاضر نبودند اطلاعات شخصی خود را در اختیار مراکز خرید اینترنتی قرار دهند.

 اما امروزه همه چیز کاملا تغییر کرده و خرید آنلاین به سرعت در حال رشد است. مردم ممکن است همچنان درباره امنیت خریدهای اینترنتی نگران باشند اما مزایای استفاده از این روش سبب شده هر روز بر تعداد خریدهای اینترنتی افزوده شود. شرکت‌های تامین کننده کالا نیز با ایجاد مشوق‌هایی برای استفاده از خریدهای اینترنتی به این فرایند کمک کرده‌اند. مؤسسات تحقیقاتی پیش‌بینی کرده‌اند طی 5 سال آینده در آمریکا هر سال درآمد شرکت‌های فروشنده کالا از طریق اینترنت 8٫6 درصد افزایش یابد.

تقاضا برای خرید اینترنتی و تنوع کالاهایی که از این طریق قابل خرید هستند دو ویژگی رشد خرید اینترنتی هستند. در سرتاسر جهان حتی کشورهای کمتر توسعه‌یافته نظیر نیجریه و دیگر کشورهای آفریقایی، جمعیتی رو به رشد از جوانان علاقمند به اینترنت در حال استفاده از فن‌آوری خرید اینترنتی هستند بنا به اعلام اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) ضریب نفوذ خرید اینترنتی در جنوب آفریقا هنوز بسیار پایین‌تر از متوسط جهانی یعنی 30 درصد است اما میزان استفاده از این فن‌آوری به سرعت در حال افزایش است. در نیجریه، کنیا و آفریقای جنوبی تجارت الکترونیک با سرعتی باورنکردنی در حال افزایش است زیرا استفاده از اینترنت پرسرعت و گوشی‌های هوشمند فراگیر شده است.

در آفریقای جنوبی 51 درصد افرادی که به اینترنت دسترسی دارند خرید آنلاین انجام می‌دهند. در کنیا و نیجریه این میزان به ترتیب 22 و 28 درصد است؛ البته در برخی کشورهای آفریقایی امنیت مبادلات مالی بانکی یا خرید آنلاین یک عامل نگرانی شهروندان محسوب می‌شود.

در ایالات‌متحده تا سال 2014 ارزش خریدهای آنلاین به 248٫7 میلیارد دلار خواهد رسید و طی پنج سال آینده 10 درصد به این رقم افزوده خواهد شد. در اروپا فروش آنلاین به 160 میلیارد دلار رسیده است و سالانه یازده درصد رشد خواهد کرد.

در این میان بانک‌ها به عنوان صادرکنندگان کارت‌های خرید و متولی اصلی در این حوزه، از رشد خرید آنلاین سود می‌برند اما تحلیل‌گران معتقدند در رقابت بر سر جذب مشتری آن دسته از بانک‌ها موفق‌تر هستند که خدمات اختصاصی و مطابق درخواست مشتری‌ها ارائه کنند. همچنین ضروری است بانک‌ها و شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات فروش آنلاین در مسیر امن تر کردن معاملات حرکت کنند. در آینده رقابت بانک‌ها بر سر جذب تعداد بیشتری از مشتری‌ها که از خدمات خرید اینترنتی استفاده می‌کنند شدت پیدا خواهد کرد و در این میان ارائه خدمات اختصاصی و امن، مزیتی بزرگ محسوب می‌شود.

منبع:http://www.wwwmetrics.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

23  −    =  16