خرید کالا و ارایه خدمات بدون کارت عابر بانک

عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران گفت: با راه اندازی سامانه رعد ملی و جزیره آرزوها، خرید کالا و ارایه خدمات بانکی در کشور، بدون کارت های عابر بانک امکان پذیر می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمدرضا حسین زادهˈ با بیان این مطلب  افزود: رعد ملی خدمتی نوین در راستای توسعه و گسترش خدمات بانکداری الکترونیک است که برخی خدمات بانکی را بدون نیاز به هرگونه نرم افزار و سخت افزار خاصی در بستر تلفن همراه فراهم می کند.

به گفته وی، برجسته ترین خدمت این سامانه از طریق ثبت عبارت #717* بر روی تلفن همراه مشتریان که برای اولین بار در کشور عرضه می شود، خرید کالا و ارایه خدمات را بدون استفاده از کارت های بانکی امکان پذیر می کند.

حسین زاده گفت: همچنین سرویس های دیگری نظیر دریافت موجودی، پرداخت قبوض به شیوه ای آسان و مطمئن (بدون نیاز به ابزار کارت) و تولید رمز یک بار مصرف در سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملی ایران(بدون نیاز به دستگاه جانبی توکن)، خرید شارژ تلفن همراه، اعلام مسدودی کارت و برخی خدمات دیگر می باشد.

عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران افزود: سرویس های مختلف سامانه رعد ملی به جز سرویس تولید رمز یک بار مصرف برای تمامی مشتریان بانک ملی ایران(تمامی افرادی که حداقل دارای یک حساب متمرکز در بانک ملی ایران بوده و قبلاً احراز هویت شده اند) فعال شده است.

وی گفت: این گروه از مشتریان می توانند با شماره گیری عبارت #717* وارد سامانه شده و بعد از تعریف رمز ورود، شماره کارت حساب متمرکز (سیبا) خود را در سامانه رعد ملی ثبت کنند.

حسین زاده با اشاره به قابلیت تولید رمز یک بار مصرف توسط سامانه رعد ملی خاطر نشان کرد: سامانه رعد ملی جایگزینی برای دستگاه های توکن برای تولید OTP می باشد که در سیستم بانکداری اینترنتی بانک ملی ایران(سبا) مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: در طرح رعد ملی دارندگان پایانه های فروش(pos) بانک ملی ایران نیز می توانند با اعلام شماره پایانه خود به دارندگان کارت های این بانک امکان پرداخت وجه را از طریق گوشی های همراه بدون استفاده از کارت فراهم کنند.

عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران خاطر نشان کرد: سامانه رعد ملی از مکانیزم انتقال اطلاعات بر بستر شبکه GSM به نام (USSD) استفاده می کند که از نظر میزان امنیت در حد بسیار بالایی قرار دارد و ارسال و دریافت پیامک، هیچ هزینه ای را برای کاربر به دنبال نخواهد داشت.

حسین زاده ضمن اشاره به لزوم آموزش اصول اقتصادی به زبان ساده در سنین پایین به عنوان موضوعی که امروزه در اکثر جوامع پیشرفته مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در همین راستا بانک ملی ایران سایتی مختص نوجوانان و جوانان به آدرس kids.bmi.ir راه اندازی کرده که فرهنگی – آموزشی، بانکی و در عین حال سرگرم کننده و تفریحی است.

وی بیان داشت: از مزایای این سایت، امکان افتتاح حسابی تحت عنوان حساب آرزو به صورت اینترنتی برای فرزندان مشتریان بانک می باشد که دارندگان حساب مربوطه قادر خواهند بود از تسهیلات خرید کالا تا سقف 40 میلیون ریال با شرایط آسان بهره مند شوند.

عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران  ضمن اشاره به این که، این سرویس برای اولین بار و با این شکل در نظام بانکی کشور عرضه می شود، عنوان داشت: حساب آرزو یک حساب کوتاه مدت برای افراد زیر 18 سال می باشد.

حسین زاده گفت: دارندگان این حساب در صورت ثبت اطلاعات خود در سایت kids.bmi.ir به عضویت کانون جوانه های بانک ملی ایران درآمده و می توانند علاوه بر استفاده از مزایای حساب آرزو از امتیازهای کانون جوانه های این بانک نیز بهره مند شوند.

وی در پایان یکی از مهم ترین و موثرترین پروژه های IT بانک ملی ایران را حذف کارت فیزیکی از شبکه بانکی اعلام کرد و گفت: این موضوع بزودی و برای اولین بار در کشور در بانک ملی ایران محقق خواهد شد.
انتهای پیام //

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  28